اخبار نساجی

رسیدن به مرز خودکفایی در تولید شیر خشک

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران از رسیدن به مرز خودکفایی در تولید شیر خشک خبر داد و گفت: سال گذشته ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن شیر خام در کشور تولید شد که امسال این میزان تولید به ۱۰.۵ میلیون تن می رسد.

سعید سلطانی در گفت وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح کرد: تولید فرآورده های لبنی به غیر از شیر یارانه ای در سال گذشته افزایش یافت و صادرات محصولات لبنی نیز رشد چشم گیری نسبت به سال ۸۹ داشته است.

سلطانی اعلام کرد: در تولید شیر خشک به مرز خودکفایی رسیده ایم.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: اگر دامداری ها با ظرفیت کامل فعالیت کنند، می توانیم سالانه ۱۴ میلیون تن شیرخام در کشور تولید کنیم اما اکنون ۶۰ درصد ظرفیت گاو داری ها فعال بوده و ۴۰ درصد به دلیل گران بودن علوفه و مقرون به صرفه بودن تولید خالی است.

وی افزود: به دلیل نبودن تعادل بین قیمت شیرخام و گوشت با نرخ علوفه دامداران انگیزه ی پرکردن ظرفیت های دامداری ها وجود ندارد.

سلطانی میانگین نرخ خرید شیر خام در کشور را کیلویی ۶۰۰ هزار تومان عنوان و اظهار کرد: سالانه ۵.۵ تا شش میلیون تن نیازمند واردات علوفه هستیم که اگر با نرخ ارز مناسب وارد نشود، تولید محصولات دامی ضربه می خورد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته ی مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران قیمت انواع علوفه از جمله ذرت، کنجاله سویا، تخم پنبه و جو افزایش داشته است؛ به طوری که هر کیلو جو از ۴۵۲ به ۶۰۰ تومان افزایش یافته است.

وی افزود: هر کیلو جو در فروردین ماه سال گذشته ۳۱۱ تومان تامین می شد که در مرداد ماه به کیلویی ۵۵۰ تومان و در شهریور ماه با توزیع فراوان به ۴۲۰ تومان در بازار آزاد کاهش یافت، اما در پایان دی ماه با افزایش نرخ ارز به کیلویی ۶۷۰ تومان رسید که با توزیع دولتی مجددا به ۴۹۲ تومان بازگشت.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران با اشاره به این که سال گذشته ۹۸۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شده است، گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در داخل تولید می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×