اخبار نساجی

ریاضت اقتصادی بحران منطقه یورو در ۲۰۱۲ را تشدید می کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

خبرگزاری فارس: کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی با هدف کاهش کسری بودجه و بدهی در سال جدید میلادی موجب تشدید بحران اقتصادی منطقه یورو خواهد شد.
خبرگزاری فارس: ریاضت اقتصادی بحران منطقه یورو در ۲۰۱۲ را تشدید می کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتد پرس رهبران سیاسی اروپا در پیامهای خود به مناسبت آغاز سال جدید میلادی نسبت به تشدید بحران مالی و اقتصادی اروپا در سال ۲۰۱۲ هشدار داده اند.
نخست وزیر یونان سال ۲۰۱۲ را سال بسیار سختی توصیف کرده است. کارشناسان اقتصادی معتقدند اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی که نتیجه ای جز کاهش هزینه های دولتی و افزایش مالیاتها نخواهد داشت در نهایت منجر به کاهش بیشتر رشد اقتصادی اروپا خواهد شد.
بر اساس این گزارش قرار است نشست رهبران آلمان و فرانسه روز نهم ژانویه در شهر برلین برگزار شود . آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان تاکید کرد اروپا با سخت ترین شرایط خود طی دهه های اخیر روبرو شده است . بی شک سال ۲۰۱۲ به مراتب سخت تر از سال ۲۰۱۱ خواهد بود .
در حالی که اقتصاد آمریکا طی ماههای اخیر با افزایش نسبی رشد اقتصادی و اشتغال زایی روبرو شده است ولی اقتصاد اروپا روزهای سختی را پشت سر می گذارد . برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۲ میلادی بار دیگر با رکود و بحران روبرو خواهد شد .

افزایش کسری بودجه اسپانیا در سال ۲۰۱۱ و هشدار موسسات رتبه بندی بین المللی نسبت به کاهش رتبه اعتباری کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۲ تاثیر منفی زیادی بر اعتماد سرمایه گذاران بین المللی داشته است .
چارلز ویپلوز کارشناس ارشد اقتصادی تاکید کرد همه اقتصادهای اروپایی به غیر از آلمان در خطر بحران مالی و رکود اقتصادی هستند . دولتهای اروپایی باید در شرایط حساس کنونی اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی را متوقف کنند. اجرای این سیاستها با کاهش هزینه ها و افزایش مالیاتها به ضرر رشد اقتصادی خواهد بود . دولتهای اروپایی باید به جای اجرای سیاستهایی که منجر به کاهش مصرف بخش خصوصی می شود سیاستهایی را اجرا کنند که هزینه های مصرفی را افزایش دهد .
وی افزود ادامه اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی در اروپا موجب تکرار تجربه تلخ ژاپن در دهه ۱۹۹۰ میلادی و دهه سوخته برای این کشور خواهد شد . وی افزود در صورت ادامه اجرای این سیاستها اقتصاد اروپا سال ۲۰۱۲ با رکود روبرو خواهد شد.
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که رشد اقتصادی منطقه یورو طی سال ۲۰۱۲ بیش از ۰.۵ درصد کاهش خواهد یافت .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×