اخبار نساجی

خبرهای خوش درباره ساخت قطعات هواپیما در کشور

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

خبرهای خوش درباره ساخت قطعات هواپیما در کشور

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در آخرین یوزاپ اعلام شده از سوی سازمان جهانی نظارت بر هواپیمایی کشور، (ایکائو) صنعت هواپیمایی ایران در تمام ابعاد بین ۱۴۷ کشور جهان در رتبه دهم یعنی بالاتر از آمریکا که در ردیف یازدهم است، قرار داریم.

به گزارش ایسنا، حمید‌رضا پهلوان امروز در حاشیه مراسم اعطای گواهینامه فرودگاهی به مسوولان فرودگاه شهید دستغیب شیراز، در پاسخ به خبرنگار ایسنا افزود: کسب این رتبه نشان می‌دهد که به‌حمدالله محدودیت‌ها کمترین اثر را بر این صنعت داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که از نظر ایمنی پرواز ایران چه وضعیتی دارد، گفت: مطمئن باشید هواپیمایی که در ایران به پرواز در می‌آید، تمام شرایط ایمنی را کسب کرده و اجازه پرواز گرفته است، تمام بررسی‌ها به‌صورت منظم انجام می‌شود.

پهلوان با تصریح بر اینکه تا مجوز پرواز از سوی عوامل فنی به خلبان داده نشود، امکان استارت و پرواز کردن وجود ندارد، گفت: در خصوص ایمنی پرواز در ایرلاین‌های فعال ایران دغدغه‌ای نداریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

او با یادآوری اینکه صنعت هوانوردی و هواپیمایی در کل یک صنعت وابسته محسوب می‌شود، گفت: در عین حال تلاش کرده‌ایم که اثرات محدویتها را به‌حداقل ممکن کاهش دهیم و در این راستان نیز موفق بوده‌ایم.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: به‌زودی خبرهای خوبی در خصوص ساخت قطعات هواپیما توسط شرکت‌های تولیدکننده قطعه در داخل کشور، به مردم خوب ایران می‌رسد و این یکی از همان اقدامات انجام شده در راستای کاهش اثرات محدودیت‌ها است.

پهلوان گفت: برای مقابله با محدودیت‌ها تامین قطعات هواپیماها را به شرکت‌های ایرلاین واگذار کرده و صنعت به‌عنوان ناظر بر عملکردها نظارت کافی و کامل دارد.

او با یادآوری اینکه هم‌اینک عمر هواپیماها در صنعت هواپیمایی ایران ۲۰ سال است، تصریح کرد: در افق ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش این عدد به ۱۵ سال انجام شده است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سووال دیگر خبرنگار ایسنا درباره تامین هواپیماهای نو، گفت: محدودیتها در موضوع خرید هواپیماهای نو تاثیری نداشته و اگر شرایط خرید فراهم باشد، امکان تامین هواپیما وجود دارد.

او همچنین در پاسخ به سووال دیگر ایسنا درباره آموزش‌، وضعیت فعلی را رضایت‌بخش ندانست و گفت: علی‌رغم آنکه دانشکده صنعت فعال است اما نیازمندی‌ها ما را تامین نمی‌کند و باید تحولی اتفاق بیفتد بنابراین با مشارکت شرکت فرودگاه‌ها و با برنامه‌های پیش‌بینی شده، امیدوار هستیم که دولت هم کمک کند و ساختار تحول مناسبی پیدا کند.

این مقام مسوول روند رشد اعتبارات در سال‌جاری را مناسب ارزیابی و تصریح کرد: در موضوع اعتبارات ارزی با هیچ مشکلی روبرو نبوده‌ایم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×