اخبار نساجی

ساخت فاز۱پتروشیمی دماوند به ۲۹ درصد رسید

مدیرعامل پتروشیمی دماوند گفت: عملیات ساخت پتروشیمی دماوند طبق برنامه ریزی با شتابی مناسب در دست اجراست و هم اکنون کار ساخت فاز۱ این مجتمع به ۲۹ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس روز شنبه به نقل از محمدرضا رضایی افزود: با توجه به اقدام های انجام شده، طراحی و مهندسی، تامین کالا و اجرای پتروشیمی دماوند در واحدهای تولید برق و بخار و آفسایت از سال گذشته آغاز شد و اکنون پیشرفت مطلوبی داشته است.

وی اضافه کرد: شرکت پتروشیمی دماوند به عنوان تامین کننده سرویس های جانبی مورد نیاز ۲۴ طرح پتروشیمی مستقر در فاز ۲ توسعه صنایع پتروشیمی عسلویه در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار در دست ساخت است.

رضایی ادامه داد: واحدهای چهارگانه این پتروشیمی شامل واحد برق و بخار، واحد آبگیر و آب شیرین کن، واحد جدا سازی هوا و بخش آفسایت است که با سرمایه گزاری چهار میلیارد دلار در دست احداث است.

مدیر عامل پتروشیمی دماوند گفت: مدت زمان اجرای کل طرح حدود هفت سال خواهد بود که در ۳ فاز ساخته خواهد شد و عملیات ساخت واحدهای یوتیلیتی فاز ۱ از خرداد سال گذشته آغاز شده است.

وی اظهارداشت: ساخت فاز ۱ پتروشیمی دماوند طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۱۳۹۴ پایان یافته و این طرح به بهره برداری کامل خواهد رسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رضایی افزود: عملیات ساخت فاز دوم این مجتمع پتروشیمی از سال ۹۲ و فاز سوم نیز در سال ۹۳ آغاز خواهد شد و کل ۳ فاز این طرح تا پایان سال ۱۳۹۷ وارد مسیر تولید می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×