اخبار نساجی

تأمین ۱۸ هزار میلیارد تومان نقدینگی شرکت‌های تولیدی در بورس کالا

 

تأمین ۱۸ هزار میلیارد تومان نقدینگی شرکت‌های تولیدی در بورس کالا

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سال گذشته بورس کالا ۱۸ هزار میلیارد تومان در تامین مالی شرکت‌های تولیدی نقش‌آفرینی کرده است که بسیار باارزش است.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی بورس کالا، سید شمس‌الدین حسینی در هفتمین نمایشگاه بین المللی بورس،بانک و بیمه با بیان این مطلب تصریح کرد: برای اینکه پارادوکس رشد بالای نقدینگی در سطح کلان و سختی دسترسی به منابع مالی در سطح خرد حل شود چاره ای نیست جز اینکه در مدل های تامین مالی بازبینی شود.

وی ادامه داد : در سال جاری نیز تاکنون طی همین ۴۵ روز، ارزش معاملات بورس کالای ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در بخش دیگری از تحلیل خود با تاکید بر اینکه دانش آماری در بسیاری موارد موجب شده که برخی تصمیمات نامناسب گرفته نشود، اظهار داشت : در حوزه های مختلف که نوساناتی اتفاق می‌افتد، وقتی که تحلیل‌های بورس کالای ایران را ارائه می‌کردیم، روی تصمیمات اثر می‌گذاشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حسینی ادامه داد: پناهیان، مدیرعامل بورس کالای ایران شاهد است که چگونه آمارهای بورس کالا مانع از این می‌شد که ما تصمیماتی بگیریم که اساسا ظاهرش حمایت از تولید و صنعت بود، اما نتیجه ای جز گسترش بازارهای موازی و سیاه نداشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×