اخبار نساجی

ساخت ۵ فرودگاه جدید در کشور

 

ساخت 5 فرودگاه جدید در کشور

۱ فرودگاه در مرحله اخذ مجوز

رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاه های کشور از ساخت ۵ فرودگاه جدید در تربت حیدریه، گناباد، سقز، بروجرد و ماکو خبر داد و گفت: فرودگاه ماکو به دنبال اخذ مجوز شروع کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رسولی نژاد از پیوستن ۵ فرودگاه جدید به مجموع فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: عملیات احداث ۴ فرودگاه در حال اجرا است و یک فرودگاه نیز به دنبال اخذ مجوز است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: فرودگاه مدرس در تربت حیدریه، فرودگاه گناباد در گناباد، فرودگاه سقز در کردستان و فرودگاه ولیعصر در نزدیکی بروجرد چهار فرودگاهی هستند که بخشی از عملیات احداث و اقدامات اولیه در آنها صورت گرفته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه به تشریح وضعیت فرودگاه‌های در حال احداث پرداخت و گفت: باند فرودگاه گناباد با استفاده از اعتبارات مهر ماندگار آماده و در حال فعالیت است.
به گفته رسولی‌نژاد، زیرساخت‌های باند فرودگاه مدرس در تربت‌حیدریه نیز آماده شده و تاکنون ۶۰ میلیارد ریال هزینه دربرداشته است و در صورت تزریق اعتبارات پیشرفت خوبی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها همچنین در خصوص وضعیت فرودگاه سقز گفت: این فرودگاه با نظارت اداره‌ کل راه‌ و شهرسازی استان کردستان احداث می‌شود و هم‌ اکنون باند آن آماده است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۴ مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

رسولی نژاد در خصوص فرودگاه ولی‌عصر بروجرد نیز اظهار داشت: سایت‌ یابی این فرودگاه در مسیر بروجرد به ملایر انجام شده و در حال حاضر تملک اراضی و خریداری زمین‌های آن در حال انجام است.

به گفته وی، فرودگاه ماکو نیز به دنبال اخذ مجوز‌های لازم برای احداث و شروع کار است. یادآور می‌شود؛ چندی پیش آئین‌نامه‌ ای به تصویب دولت رسید که ضوابط تاسیس فرودگاه جدید را مشخص می‌کند. این آئین‌نامه که پروسه‌ کسب مجوز و ساخت فرودگاه جدید را مستند کرده با همکاری سازمان‌ هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های کشور تدوین و در هیئت دولت تصویب شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به درخواست‌های متعدد از نقاط مختلف کشور برای ساخت فرودگاه، همجواری فرودگاه‌های دیگر و فاصله‌ کم آنها از یکدیگر را یکی از دلایل عدم پذیرش درخواست‌ها برشمرد و گفت: مسائل امنیتی و عدم توجیه اقتصادی باعث می‌شود تمام درخواست‌ها برای تاسیس فرودگاه تایید نشود.

عضویت شرکت فرودگاه ها در کانزو

در خبر دیگری، شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد به عضویت قطعی سازمان بین‌المللی ارائه‌ دهندگان سرویس ناوبری هوایی (کانزو) درآمده است. با عضویت در کانزو شرکت فرودگاه‌ها می‌تواند در روند تصمیم‌گیری و تبیین سیاست‌های فعلی و آینده مدیریت ترافیک هوایی (ATM) و مسائل مربوط به ناوبری هوایی در سطح منطقه‌یی و جهانی مشارکت موثر داشته باشد.

با مشارکت فعال در سیاستگذاری‌های منطقه‌یی این سازمان می‌توان به رشد و تقویت جریان پروازی عبوری از فضای کشور امیدوار بود. گفتنی است، در حال حاضر مشخصات و معرفی شرکت فرودگاه‌های کشور به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های ارائه‌ دهنده سرویس ناوبری هوایی و مدیریت ترافیک هوایی (ATM) در منطقه آسیا اقیانوسیه و به عنوان یکی از اعضای اصلی این سازمان بین‌المللی روی وب سایت www.Canso.org قابل مشاهده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×