اخبار فرش ماشینی

سالانه ۲۰۰هزار مترمربع فرش در چهارمحال و بختیاری بافته می شود

 

سالانه 200هزار مترمربع فرش در چهارمحال و بختیاری بافته می شود

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: چهار هزار نفر از قالیبافان استان امسال از خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی بهره مند شده‌اند.

رحمان کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری- افزود: قالیبافان با ارائه دفترچه‌های بیمه درمان تکمیلی در همه بیمارستان‌های دولتی و بخش خصوصی می‌توانند از خدمات پزشکی و درمانی و عمل های جراحی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: استان با ۱۵هزار قالیباف بیمه شده، جزء هفت استان برتر کشور در زمینه پوشش بیمه قالیبافان است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کرمی تصریح کرد: امسال در راستای حمایت از قالیبافان برای پرداخت ۱۱میلیارد ریال وام مشاغل خانگی به آنها تشکیل پرونده شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال ۱۸۳ هزار مترمربع فرش دستباف روستایی و گبه در استان بافته شده و ۸۰ درصد آن در بازارهای خارج از کشور به فروش رسیده است.

کرمی افزود: فرش‌ها و گبه‌های بافته شده در استان به کشورهای اروپایی، آسیانه میانه، آمریکای جنوبی، چین، آلمان و کشور های حوزه خلیج فارس صادر شده است.

به گفته وی، گبه، یلمه، فرش بختیاری و نایینی را چهار سبک تولید فرش استان هستند و هر بافنده سالانه به طور متوسط ۴ متر فرش می بافد.

کرمی تصریح کرد: سالانه از پنج میلیون مترمربع فرش دستباف تولید در کشور ۲۰۰ هزار مترمربع آن در استان بافته می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×