اخبار نساجی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: پروسه ثبت سفارش کالا، مرکز مبادلات ارزی و ایران کد قانونی است

 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: پروسه ثبت سفارش کالا، مرکز مبادلات ارزی و ایران کد قانونی است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پروسه ثبت سفارش کالا، مرکز مبادلات ارزی و ایران کد قانونی است و برای تسهیل آن باید قوانینی با کمک مجلس اصلاح شود.

به گزارش مهر، رحیم زارع با بیان اینکه قوانین نباید بنا بر نظرات شخصی تفسیر شوند، افزود: همه موافقیم که قوانین باید سهل و آسان و در جهت تسهیل امور مصوب شود اما نباید از یاد ببریم که تنها مجلس است که می تواند در قوانین تغییر ایجاد کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس به قوانین مربوط به جلوگیری از قاچاق، جعل و سوء استفاده اشاره کرد و افزود: همه موافقیم که فراینده ها اصلاح شود چون ما واژه ای به اسم تسهیل تجارت در حوزه واردات و صادرات داریم تا وارد کننده و صادر کننده دلسرد نشود.

نماینده آباده با بیان اینکه ثبت سفارش در متن قانون صادرات و واردات آمده و اعمال آن ضروری است، تاکید کرد: ثبت سفارش مدخل ورودی تجارت کشور است و کلیه کالاها باید روی پورتال ارزی ثبت سفارش شوند چون این مزیت جلوی ورود بسیاری از کالاهای قاچاق را می گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: بنابراین ثبت سفارش زیربنای کار است و نباید آن را از پایه خراب کرد چون با این اقدام نظارت ضعیف می شود و دستگاه های نظارتی که دسترسی به این پرتال ارزی دارند نمی توانند نظارت داشته و متوجه شوند که ارز به چه دلیل دریافت، وبه چه منظوری هزینه شده است.

زارع گفت: اگر قانون ثبت سفارش بخواهد اجرا نشود و یا پورتال ارزی حذف شود به بخش تولید و کالاهای صادرات محور، بیشترین ضربه زده می شود و یک سیستم نادرست رانت خواری و ویژه خواری مجددا در کشور باب می شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ما برای جلوگیری از قاچاق در حوزه کالا نیازمند اچ اس و ایران کد هستیم، افزود: گمرک می گوید که ما یک نظام طبقه بندی جهانی اچ اس داریم چرا می خواهید در کنارش یک سیستم طبقه بندی به نام ایران کد داشته باشید که همخوانی با این سیستم دارد اما نظر ما این است که باید یک سیستم طبقه بندی ملی هم در کنار سیستم بین المللی وجود داشته باشد تا بتواند بر ورود کالا نظارت کند.

وی با اشاره به نظرات اخیر رئیس گمرک در مورد حذف ایران کد از سیستم تاکید کرد: فکر می کنم رئیس گمرک کمی عجله کرده، چون او ۸ سال از سیستم گمرک دور بوده باید مطالعه در این زمینه داشته باشد، چون ما در عصری زندگی می کنیم که سرعت پیشرفت تکنولوژی به حدی است که امکان ترسیم منحنی پیشرفت وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: امروز تکنولوژی و مقرارات با ۸ سال پیش تفاوت زیادی کرده است، لذا نباید رئیس گمرک عجله کند و در یک سیستم آزمون و خطا به کار ببرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×