اخبار نساجی

سکه با بسته امنیتی تا سه ماه آینده عرضه می شود

 

سکه با بسته امنیتی تا سه ماه آینده عرضه می شود

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، ‘ محمود احمدی’ در جمع خبرنگاران افزود: هر چند تاکنون نمونه هایی برای بسته بندی سکه ها طراحی و تولید شده اما هنوز این طرح ها رضایت خاطر مسئولان بانک مرکزی را جلب نکرده است.

**تسهیل پرداخت های خرد با شاپرک

وی در مورد افتتاح شاپرک در سیستم بانکی گفت: این طرح از دوسال گذشته در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته بود تا از امکانات موجود کشور بهترین استفاده برای توزیع مناسب پایانه های فروش (POS) و بهره گیری مردم از بانکداری الکترونیکی در پرداخت های خرد شود.

وی افزود: باید از امکانات موجود استفاده مناسب شود و بانک ها در یک سال گذشته همکاری خوبی در این زمینه با بانک مرکزی داشته اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یاد آور می شود: هدف از اجرای طرح ‘شاپرک’‌، نصب یک دستگاه پایانه فروش(POS) در هر فروشگاه و افت بار سنگین دستگاه‌های خودپرداز (ATM ) و کاهش سرانه اسکناس اعلام شده است.

در‌حال‌ حاضر‌،۲میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه POS ‘ پایانه فروش ‘ در مراکز فروشگاهی نصب شده و کل فروشگاه‌های کشور در حدود ۲میلیون واحد است که با اجرای طرح شاپرک تعداد پایانه های فروش کاهش می یابد ضمن آنکه موازی کاری بانک ها یکی از مهمترین عامل شکل گیری طرح شاپرک عنوان شده است.

** جمع آوری چک پول ها نیازمند انتشار پول درشت

احمدی درمورد جمع آوری چک پول ها نیز اظهار داشت: بانک مرکزی یک سال برای جمع آوری چک پول ها از مجلس شورای اسلامی مجوز دریافت کرده اما برای جمع آوری چک پول های موجود باید اسکناس درشت چاپ شود.

** تهیه آیین نامه های اصلاح قانون چک

دبیر کل بانک مرکزی تصریح کرد:دستور العمل اصلاح قانون چک به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده و باید آیین نامه های مربوطه آن را تهیه کنیم.

به گفته وی، برهمین اساس چک جاری اشخاص بر اساس شرایط آیین نامه ها با مشخصه های امنیتی و درجه بندی های کشش اعتباری صادر خواهد شد.

** رسیدگی به تخلفات بانک گردشگری ادامه دارد

وی در پاسخ به پرسشی در باره اخطار سازمان بازرسی به تخلفات بانک های تات و گردشکری گفت: بانک تات که تعیین تکلیف شده اما تخلفات بانک گردشگری در حال بررسی است و نتیجه آن درآینده اعلام می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×