اخبار فرش ماشینی

برخی کارخانه‌های نساجی قزوین تعطیل شدند/ در حال تعدیل نیرو هستیم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو کانون عالی کارفرمایان کشور، در واکنش به اظهارات معاون اول رئیس جمهور درباره ایجاد بیش از ۷۰۰ هزار شغل در ۶ ماهه ابتدایی امسال، گفت:این آمار با واقعیت‌های فعلی همخوانی ندارد چراکه اکنون در حال تعدیل شدید نیروی کار هستیم.

اصغر آهنی‌ها، عضو هیأت مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور در پاسخ به این سوال که آیا طبق اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور بازار کار کشور می‌تواند در ۶ ماهه ابتدایی امسال بیش از ۷۰۰ هزار نیروی کار جذب کند یا خیر، اظهار داشت:‌ در بحث اشتغال ایجاد شده آماری که از سوی آقای جهانگیری اعلام شده است باید گفت سامانه دقیقی برای اعلام مشاغل ایجاد شده در کشور نداریم علاوه بر آن شرایط عمومی اقتصاد کشور ایجاد این حجم شغل ایجاد شده را تأیید نمی‌کند.

وی افزود: باید پرسید این تعداد شغل بر چه اساسی و بر چه بخش‌هایی ایجاد شده‌اند و علاوه بر آن و این تعداد اشتغال ایجاد شده دقیقاً آدرسش کجاست؟

عضو هیأت مدیره کانون کارفرمایان کشور با اشاره به اینکه آمادگی داریم تا در خصوص اطلاعات آمار دقیق و آدرس‌های اعلام شده اظهارنظر کنیم‌،گفت: در نگاه اول ایجاد ۷۰۰ هزار شغل بسیار بعید به نظر می‌رسد اما ما به عنوان کانون عالی کارفرمایان کشور مسئول ارائه آمار‌،کنترل و نظارت نیستیم.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود واردات بی‌رویه و تعطیلی کارخانجات آیا عملاً ایجاد شغل در سال‌های گذشته امکانپذیر بوده یا خیر، تصریح کرد: یکی از مشکلات فعلی واردات بی‌رویه و همچنین تعرفه ترجیحی امضاء شده با کشور ترکیه است، چرا که امروز به ما خبر دادند که برخی از کارخانه‌های نساجی زمین‌گیر شده‌اند.

آهنی‌ها در این باره توضیح داد: در استان قزوین با توجه به جلسه‌ای که با رئیس انجمن نساجی استان در مورد موضوع تعطیلی کارخانه‌های نساجی تأیید شد که در این باره فقط یک کارخانه بیش از ۲۰۰ کارگر خود را اخراج کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: ما هم به عنوان کارفرما به دلیل مشکلات عدیده اقتصادی در حال تعدیل نیرو هستیم.

وی با بیان اینکه در کشورهای دیگر برای تولید ملی خود حتی فروشگاه اجاره می‌کنند با ذکر مثالی،‌گفت: در استان قزوین مشاهده شده که فروشگاهی برای فروش البسه ترکیه‌ای توسط دولت ترکیه با اجاره بیش از ۵۰ میلیون تومان اجاره شده و هزینه حمل و نقل نیز از سوی دولت پرداخت شده است، بنابراین ترکیه به جای اینکه در کشور خودش اقدام به فروش محصولاتش کند از ظرفیت‌های بازار ایران استفاده می‌کند.

آهنی‌ها گفت: در جای دیگری واردات محصولات ترکیه‌ای با تغییر برچسب به کمترین تعرفه واردات صورت می‌پذیرد.

وی از مسئولان دولتی خواست تا رویکردشان را نسبت به بخش تولید کشور تغییر دهند تا این بخش مولد اقتصادی تقویت شود.

این عضو هیأت مدیره کانون عالی کارفرمایی کشور،‌گفت: شرایط بسیار سختی را برای کارفرمایان مشاهده می‌کنیم چرا که هم اکنون تنها ۲۵ درصد از واحدهای تولیدی فعال سودده هستند و ۷۵ درصد یا زیان‌ده و یا در نقطه سربه سر فعالیت می‌کنند. علاوه بر این بسیاری از بنگاه‌ها چندین ماه حقوق به کارکنان خود پرداخت نکردند و از همین رو می‌خواهیم که افزایش دستمزد با توجه به شرایط کارفرمایان تعیین شود.

اخیراً اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور آماری را درباره اشتغال شده در ۶ ماهه ابتدایی امسال یعنی ۷۰۰ هزار شغل ارائه کرده بود که به گفته بسیاری از کارشناسان با واقعیت‌های فعلی اقتصاد همخوانی ندارد. این در حالی است که برخی از بنگاه‌های تولیدی نیز در حال تعدیل نیرو هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×