اخبار نساجی

شاهد کمبود نقدینگی در بنگاه‌های اقتصادی هستیم

 

شاهد کمبود نقدینگی در بنگاه‌های اقتصادی هستیم

 

مدیرعامل بانک سپه از انتشار اوراق سلف نفتی به عنوان ابزار جدید تامین مالی در اقتصاد خبر داد و گفت: از این طریق بخش قابل توجهی از ارز در اختیار مردم مدیریت می‌شود.

رامین پاشایی فام در پنجمین کنفرانس توسعه نظام تامین مالی در ایران با تاکید بر لزوم مدیریت اسکناس‌های ارزی در اختیار مردم از طریق انتشار اوراق سلف نفتی، گفت: از این طریق می توان بخش زیادی از ارز در دست مردم را مدیریت کرد.

مدیرعامل بانک سپه با تاکید بر اینکه هم اکنون در اقتصاد خرد و بنگاه ها شاهد کمبود نقدینگی هستیم، اظهار داشت: اوراق سلف نفتی به عنوان ابزار جدید وارد چرخه اقتصاد کشور می شود و بعد از آن می توانیم به دنبال روش‌های جدید برای تامین مالی باشیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت کلان منابع زیادی داریم، افزود: این منابع به نحوی است که نسبت نقدینگی به تولید ناخالص داخلی فراتر از پیش بینی بانک مرکزی است. بانک مرکزی ابزار انضباطی اوراق مشارکت را که مدت ها استفاده نکرده بود، مورد استفاده قرار داد.

پاشایی فام با بیان اینکه در تامین مالی اسلامی ابزارهایی برای جذب سرمایه وجود دارد، تصریح کرد: از کارکردهای ابزار تامین مالی اسلامی توزیع عادلان ثروت و مدیریت رسیک قابل توجه است.

این مقام مسئول بانکی کشور، گسترش بازار سرمایه و بازده شدن پروژه ها را از دیگر مزایای ابزار تامین مالی اسلامی برشمرد و گفت: وجود بازارهای ثانویه، ناشران متعدد و عدم شناخت کافی نیز از معایب این نوع تامین مالی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×