اخبار نساجی

پوشش بیمه صادرات باید تا ۱۰ درصد افزایش یابد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت : پوشش بیمه صادرات باید تا ۱۰ درصد افزایش یابد و از ۲ میلیارد دلار به حدود ۴ میلیارد دلار برسد.

سیدکمال سید علی تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید با گسترش تعامل اقتصادی و فعال سازی ظرفیت های دیپلماسی اقتصادی برای گسترش بازارهای هدف تلاش می کند و پوشش بیمه های صادرات غیرنفتی می تواند به توسعه اهداف صادرات غیرنفتی کمک کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود : با توجه به اینکه صادرات غیرنفتی کشور ۴۰ میلیارد دلار می رسد باید حداقل ۴ میلیارد دلار اعتبار برای پوشش بیمه صادرات تخصیص یابد و اگر هدف ما افزایش صادرات غیرنفتی به بالای ۵۰ میلیارد دلار در سال جاری است این رقم باید به ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

سیدعلی گفت :‌ با ۳۸ کشور قرارداد همکاری داریم و امیدواریم با ساماندهی مناسبات بانکی و نقل و انتقال پولی بتوانیم خدمات خود را به صادرات غیر نفتی به ویژه در بخش صدور خدمات فنی و مهندسی افزایش دهیم .

سید علی شناسایی بازار برای کالاهای تولیدی در بازارهای جهانی، شناسایی سیستم بانکی کشورهای مختلف به منظور صادرات کالا و تامین مالی از محل منابع بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی از طریق صدور ضمانت نامه را از وظایف صندوق ضمانت صادرات ایران اعلام کرد.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه توسعه تولید و اشتغال با افزایش صادرات امکان پذیر است ، گفت : افزایش صارات فولاد و پتروشیمی و دیگر کالاهای صنعتی و معدنی می تواند ارزش فعالیت صندوق را نشان دهد.

وی افزود: صندوق می تواند واحدهای تولیدی و صنعتی را در اموری همچون بازاریابی و اعتبار سنجی مشتریان در کشورهای دیگر کمک کند.

سید علی همچنین به نقش و جایگاه مهم موسسات بیمه های اعتباری در زمینه صادرات اشاره کرد و افزود : با وجود خصوصی سازی واحدهای اقتصادی در اغلب کشورها، این نوع موسسه های بیمه ای اعتباری، ماهیت دولتی خود را حفظ کرده اند و همواره پشتوانه مهمی برای صادرات شرکت های تولیدی و صنعتی هستند.

وی افزود : کشورهای دیگرهم در این زمینه نهادهای ضمانت و بیمه های خاصی را تشکیل داده اند که بیمه هرمس یک نمونه از آن است و به افزایش صادرات غیرنفتی کمک می کند.

سیدعلی وضعیت ایده ال برای پوشش بیمه صادرات را افزایش اعتبارات آن تا ۷ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت‌: هر چه قدر اطمینان صادرکنندگان به دریافت پول خود بیشتر شود انگیزه آنها نیز برای افزایش صدور کالا و خدمات تقویت خواهد شد .

بنابراین گزارش برنامه دولت در سال جاری بر حمایت اساسی از صادرات متمرکز است و در سال جاری رشد صادرات غیرنفتی تا میزان ۵۰ میلیارد دلار هدف گذاری شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×