اخبار فرش ماشینی

برترین فرش ها به نمایش درآمدند

    برترین فرش ها با معرفی و تقدیر از برگزیدگان سومین جشنواره ملی فرش برتر، در موزه ملی فرش ایران به نمایش درآمدند.

    به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، آیین پایانی و معرفی برگزیدگان این جشنواره به همت مرکز ملی فرش ایران و همراهی انجمن علمی فرش ایران با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس مرکز ملی فرش ایران برگزار و از برگزیدگان تقدیر شد.
   
    در این آیین که شب گذشته در محل موزه فرش ایران برگزار شد، رییس مرکز ملی فرش ایران از ضرورت های رویکرد نو به حوزه تولید تا عرضه فرش دستباف اشاره کرد و برگزاری این جشنواره را گامی در راستای معرفی الگوهای مناسب در تولید فرش های با کیفیت دانست.
   
    محمد باقر آقاعلیخانی با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی، فرش را دارای ویژگی های متعددی برای قرار گرفتن در کانون توجه این سیاست ها عنوان کرد.
   
    وی گفت: نیروی کار ماهر هنر – صنعت فرش در داخل کشور در کنار پراکندگی جغرافیایی فعالان این حوزه و عواملی همچون تامین بخش عمده مواد اولیه در داخل کشور و ارزش افزوده بالای این حوزه از شاخصه های قابل توجه در اقتصاد مقاومتی است.
   
    علی یزدانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این آیین با تاکید بر برند ویژه فرش ایران در بازارهای جهانی، تقویت و پیشبرد این برند و حفظ کیفیت محصولات را ضروری برشمرد.
   
وی از عزم و توجه ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهبود و ارتقای شرایط تولید و تجارت در حوزه هنر – صنعت فرش دستباف ایران خبر داد و گفت: ایرانیان از گذشته تا به امروز به این میراث کهن خود افتخار کرده اند و باید کاری کنیم که این هنر ارزشمند برای آینده نیز به نام ایران در دنیا پویا و پر توان باشد.
   
رضی میری نیز به عنوان نماینده هیات داوران این جشنواره در سخنانی از ملاک ها و معیارهای داوری برای انتخاب برترین فرش ها سخن گفت و افزود: معیارهایی همچون اصالت طرح و نقش، تناسب طرح و رنگ و اندازه و نیز به کارگیری مواد اولیه مرغوب و سلامت بافت از جمله این معیارها بوده است.
   
معاون امور تولید مرکز ملی فرش ایران و رییس انجمن علمی فرش ایران نیز در سخنانی از شیوه ها و چگونگی برگزاری این رخداد گفتند.
   
در این آیین همچنین برگزیدگان دومین مسابقه طرح و نقشه فرس دستباف ایران نیز معرفی و با دریافت لوح تقدیر و تندیس این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند و کتاب فرش برتر نیز حاوی تصاویر فرش های منتخب و مجموعه مقالاتی در این زمینه رونمایی شد.
   
 این نمایشگاه تا جمعه نهم اسفند آماده بازدید علاقه مندان است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×