اخبار نساجی

این بار نوبت به رکورد زنی قیمت موز رسید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

این بار نوبت به رکورد زنی قیمت موز رسید

در حالی طبق تفاهمنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با واردکنندگان موز قرار بود با فروشندگان موز بالاتر از کیلویی ۱۵۵۰ تومان برخورد شود، موز در بازار تهران به کیلویی ۳۴۰۰ تومان رسیده است.

به گزارش فارس، اواخر سال گذشته طی تفاهمنامه وزارت صنت، معدن و تجارت با وارد کنندگان موز قرار شد هر کیلو موز درب سردخانه کیلویی ۱۳۰۰، میادین تره‌بار ۱۳۸۰ و برای مصرف‌کننده ۱۵۵۰ تومان به فروش برسد.

این نرخ از ۲۵ اسفند تا ۲۵ فروردین در کل کشور لازم‌الاجرا بود و قرار بود سازمان تعزیرات با گرانفروشان برخورد جدی داشته باشد.

*موز در بازار بیش از دو برابر قیمت تعیین شده

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این تفاهمنامه در هیچکدام از موارد یاد شده رعایت نشد تا آنکه موز در بازار به اندازه بیش از دو برابر قیمت مورد تفاهم رسیده است.

در این میان به نظر می‌رسد با تعطیلی در ایام نوروز نظارت بر قیمت و عرضه نیز تعطیل شده و مسئولان تعزیراتی نتوانسته‌اند با شگردهایی که توسط دلالان و گران‌فروشان انجام شده برخورد کنند.

*میادین میوه از موز خالی است/ موز در انبارهای اختصاصی

گزارش میدانی خبرنگار فارس حاکی است که دلالان با شیوه‌های جدید دور زدن قانون محصول وارداتی را به جای عرضه در میادین با انتقال به انبارهای اختصاصی به هر قیمتی که توانسته‌اند فروخته‌اند و همین عامل شده تا قیمت در بازار افزایش یابد.

همچنین در روزهای تعطیل با رنگ باختن ابزار تعزیراتی و نظارت حتی قیمت دستوری نیز اجرایی نشده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×