اخبار فرش ماشینی

رد ادعای سرطان زا بودن الیاف اکریلیک توسط شرکت درالون آلمان + اسناد و مدارک

جوابیه

ضمن تشکر از مجله محترم نساجی کهن که فرصتی فراهم نمود تا اذهان خوانندگان بویژه افراد غیر متخصص روشن گردد بدینوسیله در پاسخ به جوابیه شرکت محترم فرش فرهی که در شماره ۱۸ (چاپ خرداد) مجله نساجی کهن چاپ گردیده است توجه خوانندگان محترم را به این نکته جلب می نماید که کلیه منابع و سایت های ارائه شده در جوابیه فوق مضرات ماده شیمیایی اکریلو نیتریل با شناسه شیمیایی (شماره CAS) 107-13-1 را مورد بحث و بررسی قرار داده است. در صورتیکه ماده اولیه الیاف اکریلیک مصرفی در تولید فرش ماشینی (از جمله الیاف اکریلیک درالون) پلی اکریلونیتریل با شناسه شیمیایی (شماره CAS) 26658-88-8 می باشد و این دو ماده علی رغم داشتن اسامی مشابه دارای خواص شیمیایی و فیزیکی کاملاً متفاوتی هستند. ضمنا در سیستم طبقه بندی GHS که یک سیستم هماهنگ بین المللی برای طبقه بندی و شناسایی مواد شیمیایی می باشد پلی اکریلونیتریل جزء مواد بی خطر برای تولید الیاف دسته بندی شده است.

اسنادی که توسط شرکت درالون ارائه شده شامل گواهی های بین المللی اخذ شده توسط شرکت درالون برای تولید الیاف اکرلیک و نیز برگه های مشخصات فنی الیاف تولیدی است.

این اسناد که حاوی نتایج آزمایشات و تحقیقاتی است که سلامت الیاف تولیدی شرکت آلمانی را تایید می کند از لینک های زیر قابل دانلود است.

منبع: شرکت درالون آلمان / بایر پارسیان نماینده انحصاری بایر در ایران

دانلود pdf – قسمت اول

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دانلود pdf – قسمت دوم

منبع : شماره ۱۹ مجله کهن

تلفن اشتراک : ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×