اخبار نساجی

معامله بلوک ۱۷ درصدی هلدینگ با واریز ۳۰درصد وجه نقد قطعی می‌شود

 

معامله بلوک 17 درصدی هلدینگ پتروشیمی

معاون بازار شرکت بورس با اشاره به معامله بلوک ۱۷ درصدی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: صندوق بازنشستگی نفت موظف است تا ۲۰ روز آینده ۳۰ درصد از وجه نقد معامله را واریز کند، بنابراین حداکثر تا ۲۰روز آینده این معامله قطعی است.

علی صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه کارگزاران خریدار باید حداکثر تا ۱۵ دقیقه پس از ثبت بالاترین سفارش، دستورخرید وارد کنند، اظهار داشت: بورس پس از گذشت این زمان رقابت را متوقف و وارد عرضه نهایی می‌شود.

معاون بازار شرکت بورس ادامه داد: کارگزاری بانک دی روز گذشته در جریان رقابت‌ها تخلف کرد و ۱۶ دقیقه پس از آخرین قیمت دستور خرید وارد کرد که این امر موجب اختلال در روند معاملات شد.

وی با اشاره به ماده ۴۷ آئین‌نامه معاملات بورس اوراق بهادار، گفت:‌ در صورتی که از زمان ثبت بهترین سفارش خرید، ۱۵ دقیقه گذشته باشد و سفارش خریدی با قیمت بالاتر طی این مدت ثبت نشده باشد و قیمت این سفارش مساوی یا بیشتر از قیمت پایه باشد، عرضه به بهترین سفارش خرید، از طریق کارگزار فروشنده یا به صورت خودکار در سامانه معاملاتی انجام خواهد شد، در هر حال بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، ادامه رقابت توسط کارگزاران خریدار مجاز نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صحرایی در پایان خاطر نشان کرد: قطعی نبودن این معامله از این جهت که تا ۲۰ روز آینده خریدار فرصت دارد ۳۰ درصد از ارزش کل بلوک را وارد کند و با این اقدام معامله قطعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار فارس با برنده شدن صندوق نفت در رقابت امروز این خریدار باید ۳۰ درصد وجه نقد معامله معادل ۱۶۵۰ میلیارد تومان را طی ۲۰ روز معاملاتی پرداخت کند تا زمینه قطعی شدن عرضه بلوکی بزرگترین شرکت بورسی فراهم شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×