اخبار نساجی

پارسال متوسط قیمت یک آپارتمان ۷۵ متری ۱۵۶ میلیون تومان بود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پارسال متوسط قیمت یک آپارتمان ۷۵ متری ۱۵۶ میلیون تومان بود

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران متوسط قیمت یک آپارتمان ۷۵ در تهران طی تابستان سال ۹۰ به ۱۵۶ میلیون تومان رسید.

علی پاکزاد: عدم افزایش قیمت در سالی که قرار بود مسکن مهر بازار را مهار کند، هدف وزارت راه و شهرسازی بوده است. در همین دوره که مدیران این وزارتخانه خبر از مهار شدن قیمت ها می دادند، گزارش های مرکز آمار گویای رشد قیمت هم در خرید و فروش و هم اجاره است.

گزارش مرکز آمار نشان می دهد متوسط قیمت یک آپارتمان مسکونی ۷۵ متری (مساحت هدف برای واحدهای مسکونی مهر در فاز نخست)، در مناطق مختلف شهر تهران به طور متوسط در مقایسه با تابستان سال ۸۹ معادل ۲۰ درصد رشد کرده است و از ۱۳۱ میلیون تومان به ۱۵۶ میلیون تومان رسیده است. در گزارش مرکز آمار از مناطق مختلف شهر تهران، بیشترین رشد قیمت مربوط به منطقه یک شهر تهران بوده با ۳۰ درصد افزایش و کمترین در منطقه ۱۸ با ۹ درصد رشد بوده است.

نکته قابل تامل اینکه این رشد ۲۰ درصدی مربوط به نیمه نخست سال است و ارزیابی های مستقل و میدانی نشان می دهد که نرخ رشد قیمت مسکن در زمستان سال ۹۰ بیش از فصل تابستانی است که در گزارش مرکز آمار ایران به آن پرداخته شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×