اخبار نساجی

صندوق بین المللی پول ۳۸۵ میلیون دلار به اردن وام می دهد

تهران – صندوق بین المللی پول روز پنجشنبه پرداخت یک فقره وام جدید به مبلغ ۳۸۵ میلیون دلار به کشور اردن را تصویب کرد.

 

گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق بین المللی پول، این وام را بخشی از کمک ۲ میلیارد دلاری اختصاص داده شده به این کشور عنوان کرده است.

صندوق بین المللی پول براساس مفاد وام سه ساله ای که در اوت سال ۲۰۱۲ به اردن اختصاص داده، در مرحله دوم پرداخت آن، اعطای ۳۸۵ میلیون دلار وام جدید را به این کشور تصویب کرد.

با پرداخت وام جدید، میزان کل وام های اعطایی صندوق ببن المللی پول به اردن از زمان آغاز برنامه سه ساله کمک به این کشور، به ۷۶۸ میلیون دلار می رسد.

ˈنعمت شفیقˈ معاون مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول در بیانه ای گفت: مقام های اردنی توانسته اند در شرایط سخت و دشوار، اقدام های مناسبی را از جمله در ارتباط با کاهش پیامدهای منفی بی ثباتی سیاسی در منطقه، افزایش قیمت حامل های انرژی و نیز هجوم سیل پناه جویان سوری به این کشور انجام دهند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وام مورد نظر صندوق بین المللی پول، هر چهار ماه یک بار و براساس بررسی سیاست های اقتصادی و عملکرد اقتصادی دولت اردن به این کشور پرداخت می شود.

صندوق بین المللی پول همچنین از تصمیم سال گذشته دولت اردن برای حذف یارانه سوخت و پرداخت یارانه نقدی به قشرهای کم درآمد و طبقه متوسط تمجید کرده است.

در پی قیام های مردمی در برخی کشور های عربی صندوق بین المللی پول روابط خود را با چندین کشور منطقه تقویت کرده است.

در همین راستا، صندوق بین المللی پول در حال حاضر سرگرم مذاکره برای پرداخت وام به کشورهای مصر و تونس است و در اوت سال گذشته با پرداخت ۲/۶ میلیارد دلار وام به کشور مغرب موافقت کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×