اخبار نساجی

درآمد ۴۰ میلیارد دلاری پتروشیمی با تکمیل زنجیره تولید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

درآمد 40 میلیارد دلاری پتروشیمی با تکمیل زنجیره تولید

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اعلام این‌که محصولات پتروشیمی ایران به ۷۰ کشور جهان صادر می‌شود، از رسیدن درآمد‌های ارزی صنعت پتروشیمی به ۴۰ میلیارد دلار در صورت ادامه‌ زنجیره تولید خبر داد.

غلامحسین بیات با اشاره به این‌که محصولات پتروشیمی نقش قابل توجهی را در نیاز بشر دارد و تحریم این نوع کالا‌ها توجیه ندارد، گفت: با وجود تحریم ۳۰ ساله کشور ایران موفق شده است، ظرفیت تولید خود را به ۶۰ میلیون تن در سال برساند.

وی افزود: علاوه بر تامین نیاز داخل کشور، هم‌چنین صادرات محصولات پتروشیمی ایران به ۶۰ تا ۷۰ کشور دنیا صورت می‌گیرد.

معاون وزیر نفت از ویرایش دوم برنامه‌ ششم توسعه صنعت پتروشیمی خبر داد و افزود: این برنامه با هدف بازنگری در برنامه‌های گذشته و رفع نقاط ضعف و کوتاهی آن در هیات مدیره شرکت مصوب و وزیر نفت نیز آن را تصویب کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته بیات اهداف کلان برنامه‌ هفتم توسعه صنعت پتروشیمی مشخص شده و به تصویب رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به این‌که برنامه‌ توسعه صنعت پتروشیمی ایران تا افق ۱۴۰۴ مشخص شده است، گفت: در این برنامه آمایش سرزمین، توسعه‌ عدالت محور و استفاده از تمام پتانسیل کشور در نظر گرفته شده است.

بیات با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی این اصل را ضامن رهایی اقتصاد کشور از وابستگی دولتی و ایجاد اقتصاد رقابتی دانست و افزود: تولید، آموزش و خدمات مربوط به صنعت پتروشیمی آماده واگذاری است و تنها باید بخش اداری آن طی شود.

او با اشاره به این‌که پتروشیمی مثل سابق اداره واحد‌های پتروشیمی را در اختیار ندارد، گفت: اکنون دیگر باید بخش خصوصی بار توسعه صنعت پتروشیمی را به دوش بگیرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر اهمیت ارزش افزوده محصولات پتروشیمی گفت: سال گذشته ۱۴.۳ میلیارد دلار ارز صادراتی از صنعت پتروشیمی ایجاد شده است که در صورت ادامه زنجیره تولید در داخل کشور این عدد به دو تا سه برابر افزایش می‌یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×