اخبار نساجی

تعهدات جدید خودرو سازان در قبال افزایش قیمت خودرو

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تعهدات جدید خودرو سازان در قبال افزایش قیمت خودرو

مدیر کل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ، از تعهدات جدید خودرو سازان در قبال افزایش قیمت خودروها خبر داد.

به گزارش قدس انلاین  ” شهرام میر آخورلو” در گفت گو با شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران با اعلام افزایش متوسط ۶ درصدی قیمت انواع خودرو افزود : طی توافقات انجام شده خودرو سازان موظف شدند که ظرف ۲ ماه اولیه سال ۹۱ با عرضه گسترده خودرو فاصله قیمتهای بازار آزاد با قیمتهای درب کارخانه را هماهنگ کنند و رانتی که به سمت دلالان و واسطه ها بود و به دست مصرف کننده نمی رسید از بین برود.

وی تاکید کرد : اجازه افزایش قیمت خودرو را به خودروسازان بیش از توافق اعلام شده نخواهیم داد.

” میر آخورلو” افزود : همچنین زمان تحویل فوری خودرو از ۶۰ روز و ۴۵ رو به زیر ۳۰ روزکاهش پیدا کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو کمیته خودرو اضافه کرد : در تصمیمات جدید اتخاذ شده متوسط افزایش قیمت خودرو ۶ درصد و سقف این افزایش ۹ درصد در نظر گرفته شده و بدین منظور باید در برخی خودروها کاهش قیمت صورت بگیرد و در برخی دیگر از خودروهای پر فروش قیمت بالاتری ارایه شود تا خوروسازان بتوانند سقف ۹ درصد و متوسط ۶ درصد را رعایت بکنند.

به گفته وی توافقات فعلی افزایش قیمت خودرو با بررسی درخواست خودرو سازان و بررسی اسناد و مدارک ارایه شده صورت گرفته است و از این رو افزایش قیمت ها بیش از توافقات دو جانبه به هیچ وجه مورد تایید سازمان حمایت نخواهد بود.
این مقام مسوول تصریح کرد : خودرو سازان از امروز موظف شدند با عرضه بیش از حد خودرو به دو صورت نقدی و فوری ، رانتها را ازبین ببرند و زمان تحویل فوری خودرو را نیز به ۳۰ روز کاهش دهند.

وی همچنین اظهار کرد : با وجود مصوبه کمیته خودرو مبنی بر افزایش متوسط ۶ درصدی ، گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش متوسط ۸/۴ قیمتهای خودروهای ساخت این شرکت خبر داده است.

” میر آخورلو “تصریح کرد : نحوه افزایش متوسط ۶ درصد قیمت خودرو در اختیار شرکتهاست ضمن آنکه شرکتهای خودور ساز باید قیمتهایشان را برای اطلاع رسانی عمومی در سامانه ۱۲۴.ir ثبت کنند .

به گفته وی سازمان حمایت حتما نظارت خود را در این زمینه انجام می دهد وثبت قیمتها نیز فقط ازناحیه این سازمان صورت می گیرد .
عضو کمیته خودرو با تاکید بر کاذب بودن قیمت تقاضا در بازار خودور طی روزها و هفته های گذشته اطمینان داد که به زودی به دلیل تصمیمات جدید ، کاهش محسوسی در قیمت خودروهای تولید داخل صورت بگیرد .

بر اساس گفته های این مقام مسوول اعلام همگانی برای پیش فروش خودرو از طریق پیش فروش و فروش فوری ، تنظیم بازار و رساندن قیمت کف بازار انواع خودور به مرز قیمت فروش کارخانه ظرف ۲ماه اولیه سال ۹۱ ،اقدامات موثر به منظور ارایه کیفیت مناسب و آپشن ها و نیز ارایه گزارشات ادواری هر ۲ هفته یکباراطلاعات تولید ، فروش و موجودی و تحویل به سازمان حمایت ، از جمله تعهدات شرکتهای خودرو سازی در قبال افزایش قیمتها بوده است.//

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×