اخبار فرش ماشینی

افت ۵۰ درصدی ارزش فرش های صادراتی ایران !!

مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران نسبت به افت شدید آمار ارزشی صادرات فرش دستباف ایران در مقایسه با آمار وزنی آن هشدار داد و خواستار تحلیل و بررسی آن شد.

محمدرضا عابد در این زمینه گفت: با نگاهی به آمار ابتدایی نقل شده از گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره میزان صادرات فرش ایران در سه ماهه نخست امسال، شاهد کاهشی کمتر از ۱۰ درصد در وزن، و کاهشی حدود ۵۰ درصد در ارزش صادرات این کالا هستیم.

وی اختلاف بسیار میان این روند کاهشی در وزن و ارزش فرش های صادراتی از کشور را قابل تأمل دانست و افزود: این اندازه از تفاوت که در ماه های اخیر فاصله بیشتری هم یافته است، منطقی نیست و باید علل آن بررسی و در تصمیم گیری های آتی مورد توجه قرار گیرد.

عابد دربار علل احتمالی این اختلاف در ارزش و وزن فرش های صادراتی کشورمان گفت: صدور فرش های دست دوم با بهایی نازل تر و به جای فرش های نو و یا اعلام قیمتی کمتر از ارزش واقعی فرش های نو در گمرک می تواند از علل این تفاوت کاهشی باشد.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد با دور شدن از نوسانات نرخ ارز و تثبیت آن روند صادرات فرش ایران دوره مناسبتری را تجربه کند.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×