اخبار نساجی

مالیات جایگزین درآمد نفتی می‌شود؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مالیات جایگزین درآمد نفتی می‌شود؟

 

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:در مسیر اجرای صحیح اتکا به درآمدهای حاصل از مالیات جایگزینی برای درآمدهای نفتی خواهد بود

ابراهیم نکو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی در کشور انتظارات را برآورده نمی سازد گفت: تا به امروز مالیات به میزان قابل قبول وصول نشده است.

وی ادامه داد: در سایر کشورها مالیات به عنوان منبع درآمدی پایدار در محاسبات بودجه ملاک عمل قرار می گیرد، این در حالی است که در کشور ما در این زمینه به علت تعلل در اجرای مقررات مالیاتی کوتاهی صورت گرفته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: کوتاهی در اجرای قوانین مالیاتی ناشی از خواست مسئولان امر نبوده بلکه ناشی از ملاحظاتی است که در راستای کاهش فشار برخی از اقشار را در کشور شامل می شود.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر مالیات در رشد درآمدهای کشور گفت: درآمد پایدار بودجه از محل اخذ مالیات به معنی افزایش فشار بر اقشار جامعه نیست.

وی اظهار داشت: از سوی برخی اقشار همچون معلمان و کارمندان مالیات را از محل حقوق ماهیانه به صورت مستمر پرداخت می شود در حالی که از دریافت مالیات برخی کارگاه های تولیدی صرف نظر شده است که در راستای تامین پایدار بودجه از محل اخذ مالیات نبایستی کوتاهی در دریافت بودجه صورت گیرد.

ابراهیم نکو با بیان اینکه مالیات با فرهنگ سازی به عنوان موضوع ارزشمند در جامعه ملاک عمل قرار می گیرد گفت: فرهنگ سازی در رابطه به مزایای اخذ مالیات نیازمند تبلیغات مناسب و معرفی بخش های مختلف مالیات و اثرات مثبت آن در توسعه اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به اینکه مالیات یک شیوه اسلامی است گفت: اجرای صحیح قوانین مالیاتی بایستی با اهتمام بیشتر در کشور از سوی مردم و مسئولان پیگیری شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×