اخبار نساجی

طی هشت ماهه صورت گرفت: صادرات ۱.۴ میلیارد دلاری خدمات فنی ومهندسی

 

طی هشت ماهه صورت گرفت: صادرات 1.4 میلیارد دلاری خدمات فنی ومهندسی

    سازمان توسعه و تجارت ایران اعلام کرد: ارزش صادرات خدمات فنی و مهندسی در دوره هشت ماهه نخست امسال به یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید.
به گزارش ایرنا، در دوره مورد بررسی، حجم مبادلات تجاری (صادرات و واردات) بدون احتساب میعانات گازی به ارزش ۴۷میلیارد و ۹۸۳ میلیون دلار و وزن آن به میزان ۷۰ میلیون و ۱۷۸ هزار تن بود.

در هشت ماهه گذشته امسال سه هزار و ۲۱۵ قلم کالا به ۱۴۱ کشور هدف صادرات صورت گرفته، در این مدت به تعداد چهار هزار و ۸۰۷ قلم کالا از ۱۱۳ کشور دنیا وارد ایران شده است.

برپایه این گزارش، کشورهای هدف صادراتی جمهوری اسلامی ایران طی هشت ماهه گذشته امسال شامل کشورهایی نظیر چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، هند، ترکیه، ترکمنستان، پاکستان، آذربایجان و مصر بود.

گزارش شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن وتجارت حاکی است، در مدت مذکور واردات کالای جمهوری اسلامی ایران از امارات متحده عربی، چین، هند، جمهوری کره، ترکیه، آلمان، سوئیس، هلند، انگستان و ایتالیا صورت گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خبرنگار ایرنا در ادامه آورده است، براساس آمار سازمان جهانی تجارت، مجموع صادرات جهانی کالا و خدمات در سال ۲۰۱۲ افزون بر ۸.۲۲ هزار میلیارد دلار گزارش شده که از این رقم ۸۱ درصد سهم کالا و ۱۹ درصد سهم خدمات ثبت شد.

سهم محصولات کشاورزی ۹درصد، سوخت و نفت ۱۸ درصد، مواد معدنی چهار درصد و محصولات صنعتی ساخته شده ۶۲ درصد بود.

در این گزارش خاطرنشان شده که در سال مورد بررسی افزون بر ۴.۱۸ هزار میلیارد دلار کالا و ۴.۴ هزار میلیارد دلار خدمات صادر شده، ضمن اینکه متوسط نرخ رشد سالانه صادرات طی سال های۲۰۱۲ – ۲۰۰۵ حدود ۳.۸ درصد قید شد.

سهم کشورهای در حال توسعه از کل صادرات جهان از رقم ۳۴ درصد در سال ۱۹۸۰ به ۴۷ درصد در سال ۲۰۱۱ رسید و واردات آنها از ۲۹ به ۴۲ درصد رشد یافت.

در عین حال میزان صادرات ارتباط مستقیمی با حجم سرمایه گذاری مستقیم خارجی دارد و به طور متوسط به ازای هر واحد سرمایه گذاری خارجی، دو واحد صادرات خواهیم داشت.

کل صادرات ایران در سال ۲۰۱۲ حدود ۹۶ میلیارد دلار معادل ۵۵ درصد صادرات جهانی بود که این رقم با احتساب نفت و کل بخش کشاورزی، صنعت و خدمات است.

صادرات غیرنفتی کشور در سال ۲۰۱۲ به ۳۷ میلیارد دلار رسید که از صادرات جهانی سهم دو درصدی را به خود اختصاص داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×