اخبار نساجی

واردات خودروهای سواری کارکرده ممنوع

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گفته مسئول ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایران، طبق تصویب هیات وزیران خودروهای سواری صفر کیلومتر تا سه سال ساخت با تعرفه ۹۰ درصدی می‌توانند وارد کشور شوند.

به گزارش افکارنیوز،ساسان خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا پیش از این طبق تصویب‌نامه هیات وزیران در سال ۱۳۸۲ خودروهای سواری تا یک سال ساخت می‌توانستند وارد کشور شوند که در اواخر سال گذشته هیات وزیران به این قانون چند تبصره اضافه کرد؛ از جمله این که خودروهای صفر کیلومتر تا سه سال ساخت هم می‌توانند وارد کشور شوند.

وی در همین مورد اظهار کرد: چون این موضوع با ابهاماتی همراه است، لذا هنوز اجرایی نشده و احتمالا باید یک استفساریه از نهاد ریاست جمهوری بگیریم.

او با بیان اینکه هم‌اکنون برای واردات هر خودرو، واردکننده باید یک خودو اسقاط کند، تصریح کرد: البته این طور نیست که الزاما واردکننده خودش این کار را انجام دهد، بلکه می‌تواند به ازای هر خودرو‌ از ۱.۵ تا ۴.۵ میلیون تومان به حساب یکی از سامانه‌‌ها واریز کند.

رییس مجمع عالی واردات: واردات خودروهای سواری کارکرده ممنوع است

در همین رابطه رییس مجمع عالی واردات نیز به ایسنا تصریح کرد: واردات خودروهای سواری دست دوم آزاد نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

محمدحسین برخوردار افزود: واردات خودروهای سواری کارکرده آزاد نشده، بلکه این محدودیت از واردات خودروهای سنگین برداشته شده است.

وی درباره دلایل حذف این محدودیت از روی خودروهای سنگین خاطرنشان کرد: چون ناوگان حمل‌ونقل سنگین کشور فرسوده بوده، هم‌اکنون امکان واردات خودروهای سنگین تا سه سال ساخت و کارکرد میسر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×