اخبار نساجی

امسال بیش از ۳۱۰ هزار تن ماهی و میگو تولید می شود

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران اعلام کرد: امسال تولیدات آبزی پروری به بیش از ۳۱۰ هزار تن می رسد.

مهدی شکوری در گفت وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: سال گذشته هشت هزار و ۱۰۰ تن میگوی پرورشی در کشور تولید شد که امسال پیش بینی می شود به ۱۵ هزار تن برسد.

شکوری تصریح کرد: اگر امکانات زیربنایی تامین باشد و با کم آبی مواجه نباشیم، بیش از ۳۱۰ هزار تن ماهی گرم آبی، سردآبی و میگو تولید خواهد شد.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران اظهار کرد: با توجه به این که قیمت های صادرات با افزایش نرخ ارز اصلاح شده است، انتظار می رود میزان تولید افزایش یابد.

وی با اشاره به مصوبه ی بخشودگی سود و جرایم پرورش دهندگان میگو، اظهار کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این مصوبه در نظر گرفته شده که پیش بینی می شود تا پایان فروردین ماه این مصوبه اجرایی شود و هم اکنون بانک های عامل منتظر ابلاغ آیین نامه اجرایی از سوی بانک مرکزی هستند.

شکوری خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه ی پنجم توسعه میزان تولید میگو باید به ۴۵ هزار تن برسد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات سطح زیرکشت میگو در مزارع پرورشی در سال گذشته را سه هزار و ۲۳۰ هکتار عنوان و اظهار کرد: امسال باید میزان برداشت محصول در واحد سطح افزایش یابد.

شکوری اضافه کرد: افزایش نرخ ارز رونق خوبی را در صادرات محصول به وجود آورده که انگیزه ی تولید را بیشتر می کند لذا باید با افزایش تناژ تولید در واحد سطح به دنبال افزایش برداشت این محصول باشیم.

به گفته ی وی در برخی مزارع چهار تا شش تن میگو در هر هکتار برداشت شده است.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۸۰ هزار تن انواع ماهی و میگو در کشور تولید شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×