اخبار فرش ماشینی

فرش دستباف سفیر فرهنگی ایران است

ذات عکاسی تمایل به تکرار برای نشان دادن است و این با اساس شکل‌گیری و بافت فرش دستباف تناسب بیشتری دارد.

حسن غفاری مدرس عکاسی به بهانه شرکت در سومین دو سالانه عکس فرش دستباف، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: در طول دوران عکاسی حرفه‌ایی‌ام، بیشتر در فضاهای روستایی و عشایری عکاسی کرده و زوایای مختلف زندگی آنها را به تصویر کشیده‌ام، اما عکاسی از فرش لذت خاصی دارد.

وی افزود: فرش دستباف یک موضوع و بهانه غنی و خوبی برای عکاسان کشور است چرا که بخش مهمی از اقتصاد زندگی روستایی و عشایری را بافت فرش دستباف تشکیل می‌دهد.

هنرمند عکاس رئال با اشاره به اینکه فرش دستباف می‌تواند سفیر فرهنگی ایران باشد افزود: ذات عکاسی تمایل به تکرار برای نشان دادن است و این با اساس شکل‌گیری و بافت فرش که با تاریخ تمدن ما پیوند عمیقی خورده تناسب بیشتری دارد.

وی اظهار کرد: فرش دستباف ایران، یک تابلوی نقاشی بسیار با‌ارزش است که از کنار هم گذاشتن هزاران نقطه‌گره بوجود آمده، ضمن اینکه در چیدن این نقطه‌ها عواطف، شخصیت و حالات هنرمند بافنده تأثیرگذار بوده است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: عکاسان قدرت اجرایی ندارند و اوج خلاقیت آنها بر پایه نشان دادن انجام می‌گیرد که امیدواریم تلنگری برای مسئولین اجرایی که فضای گفتمان وسیعی در اختیار دارند، باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×