اخبار فرش ماشینیگالری ویدئوگزارش نمایشگاه ها

فرش لیلی: از نمایشگاه‌های بین‌المللی تا گسترش بازارهای صادراتی (ویدیو)

گفگتو با آقای علیرضا کریمی مدیرعامل شرکت فرش لیلی

فرش لیلی به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو در حوزه فرش ماشینی، طی سال‌های اخیر با تمرکز بر توسعه بازارهای صادراتی و حضور فعال در نمایشگاه‌های بین‌المللی، به دنبال ارتقای جایگاه خود در عرصه جهانی بوده است.

این تلاش‌ها در کنار چالش‌های داخلی و خارجی، شرکت را به سوی ایجاد استراتژی‌های جدید هدایت کرده است. در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی تهران، برخی مشکلات نظیر تغییر مداوم زمان و مکان برگزاری و ناهماهنگی در جانمایی غرفه‌ها، برای غرفه‌گذاران مشکلاتی ایجاد کرده که نیازمند توجه جدی است. فرش لیلی با تجربه‌ای موفق در نمایشگاه دموتکس دبی، قصد دارد با تکرار این تجربه و تقویت برند ایرانی در بازارهای خارجی، به اهداف صادراتی خود نزدیک‌تر شود.

در خصوص شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی تهران، لازم است بگویم که متأسفانه همچنان تغییرات در زمان و مکان برگزاری نمایشگاه به عنوان یک چالش باقی مانده و ظاهراً هر سال وضعیت بدتر می‌شود. زمان و مکان مشخص، بخشی از هویت و برند یک نمایشگاه هستند و مخاطبان و مشتریان هر نمایشگاه معتبری را با این زمان و مکان ثابت می‌شناسند.

حتی موقعیت غرفه‌ها را نیز به خاطر می‌سپارند. اما تغییرات سالانه در این نمایشگاه به نظر من آسیب جدی‌ای ایجاد می‌کند. ما به عنوان غرفه‌گذاران، که با جغرافیای نمایشگاه آشنایی داشتیم، در فضای امسال برای پیدا کردن مکان مورد نظر با مشکل مواجه شدیم. گاهی مجبور بودیم دقایق زیادی در جستجوی جایگاه خود باشیم و گم می‌شدیم. در چنین شرایطی از مشتریان خارجی یا داخلی که برای اولین بار وارد این فضا می‌شوند نمی‌توان انتظار زیادی داشت. این ناهماهنگی‌ها باعث می‌شود که بسیاری از شرکت‌ها دیده نشوند و این یکی از معضلات اصلی است که باید برای همیشه حل شود.

مسئله دوم، که همیشه برای تولیدکنندگان آزاردهنده بوده، سیستم غیرشفاف انتخاب مکان غرفه‌هاست. این سیستم باید شفاف شود. حتی اگر روند عادلانه‌ای حاکم باشد، عدم شفافیت ذهن‌ها را نسبت به این موضوع خراب می‌کند. بهتر است که امتیازها و الگوریتم تخصیص جایگاه‌ها مشخص شود. در یک سیستم شفاف، احتمال فساد و بدبینی کاهش می‌یابد.

با توجه به روند رو به رشد توسعه صادرات شرکت، که از چند سال پیش آغاز شده و تاکنون پیشرفت‌های خوبی طبق برنامه داشته‌ایم، ان‌شاءالله در نمایشگاه آتی “دموتکس” دبی نیز شرکت خواهیم کرد. این تصمیم به دلیل تجربه موفق سال گذشته ما در این نمایشگاه است که بازخوردهای خوبی دریافت کردیم. به دلیل موقعیت جغرافیایی دبی و تلاش‌های تیم صادرات ما، این نمایشگاه یک فرصت خوب برای تکرار موفقیت‌ها خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در خصوص نمایشگاه استانبول، امسال شرکت نخواهیم کرد. سال گذشته نیز به دلیل حاشیه‌رانده‌شدن شرکت‌های ایرانی و عدم تخصیص جایگاه مناسب به آنها، تنها از نمایشگاه بازدید کردیم و غرفه نداشتیم. به همین دلیل به این جمع‌بندی رسیدیم که در نمایشگاه استانبول حضور نداشته باشیم و در عوض، زمین بازی خود را در دبی که بستر مناسبی برای شرکت‌های ایرانی دارد، ایجاد کنیم تا به اهداف صادراتی خود دست یابیم.

ما در شرکت فرش لیلی به این استراتژی رسیدیم که تکمیل سبد محصولات، تنوع و تولید محصولات مطابق با ذائقه مشتریان بازار هدف می‌تواند راه‌حلی موفق و راه برون‌رفت از رکود فعلی باشد. سرمایه‌گذاری جدی در حوزه صادرات انجام داده‌ایم و محصولات متناسب با بازارهای هدف مختلف را طراحی و تولید کرده‌ایم. الحمدالله، تاکنون روند رو به رشد قابل قبولی در صادرات داشته‌ایم و در سالی که بسیاری از دستگاه‌ها در حال توقف بودند، ما حتی دستگاه‌های جدید اضافه کردیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای مشتریان صادراتی خود باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×