اخبار نساجی

بیش از ۷ میلیارد متر مکعب گاز به چاه های نفتی تزریق شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بیش از 7 میلیارد متر مکعب گاز به چاه های نفتی تزریق شد

تهران – مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز، گفت: به منظور صیانت ازچاه های نفتی لازم است تزریق گاز به صورت مداوم صورت گیرد که در این منطقه تا پایان دیماه سال جاری ۷ میلیارد و ۵ هزار و ۱۸۸ متر مکعب گاز به چاه های نفتی تزریق شده است.

‘عبدالحسین کوتکی’ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: تزریق به چاه های نفت منطقه یک عملیات انتقال گاز که شامل استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری می شود نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۶۷ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: تا پایان دیماه سال جاری ۱۶ میلیارد و ۹۱۶ میلیون و ۳۹۸ هزار متر مکعب گاز توسط منطقه یک عملیات انتقال گاز منتقل شده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

کوتکی در کنار تزریق گاز به میادین نفتی، یکی دیگر از مقاصد گازهای انتقالی این منطقه را پالایشگاه بیدبلند عنوان کرد و گفت: با طراحی یک ایستگاه تقلیل فشار گاز در محل کیلومتر ۸۷ و خط ۴۰ اینچ جمع آوری خوراک پالایشگاه بید بلند، تا پایان دیماه سال جاری ۵ میلیارد و ۳۵۵ هزار و ۹۹۷ هزار متر مکعب گاز به این پالایشگاه منتقل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۵۹ درصدی برخوردار بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز، نیروگاه های رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر، مجتمع های ویژه اقتصادی ماهشهر، صنایع فولاد و صنایع جانبی نیشکر را از دیگر مسیرهای انتقالی گاز این منطقه عنوان کرد که در برخی از این واحدها به عنوان سوخت و در بعضی نیز به عنوان خوراک استفاده می شود.

وی طول خطوط انتقال گاز در این منطقه عملیاتی را ۲ هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: این منطقه شامل ۱۰ ایستگاه تقویت فشار، ۳۰ واحد توربوکمپرسور، ۲ مرکز بهره برداری و ۸۹ شیر بین راهی است.

کوتکی تاسیسات شهید محمدی قدیم و جدید، شهید مصطفوی قدیم و جدید، شهید دستیاری، شهید مکوندی فر، یوسفی، کارخانه تفکیک گاز، شهید آتش پنجه و شهید کاوه پیشه را از جمله تاسیسات تقویت فشار منطقه یک عملیات انتقال گاز عنوان کرد.

به گفته وی، منطقه یک عملیات انتقال گاز ماموریتی ویژه در مقایسه با سایر مناطق دارد که در خلال آن گاز را از کارخانه های گاز مناطق نفت خیز جنوب، کارخانه های ان جی ال ۱۰۰ تا ۷۰۰ و یک هزار و ۶۰۰ دریافت می کند و پس از آن، فشارافزایی و انتقال می یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×