اخبار نساجی

نماینده مجلس: کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی را رنج می دهد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 نماینده علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی را رنج می دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ˈرحمت اله نوروریˈ در جلسه ای با صاحبان واحدهای تولیدی شهرک صنعتی علی آبادکتول در استان گلستان اظهار کرد: موضوع تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در نشست نمایندگان مجلس با رییس جمهوری مطرح شد و دولت نیز بر عزم جدی خود برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی تاکید کرد.

این نماینده مجلس افزود: با وجود آن که استان گلستان توانمندی های فراوانی در بخش صنعت دارد، هنوز بسیاری از واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: به رغم قابلیت های این استان در زمینه گردشگری و کشاورزی، هنوز صنعت و کشاورزی گلستان در مقایسه با دیگر استان ها پیشرفت نکرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: اکنون رکود بر صنعت کشور سایه افکنده است و اگر استان گلستان بخواهد از وضعیت کنونی خارج شود باید ظرفیت شهرک های صنعتی استان افزایش یابد.

نوروزی اظهار کرد: دولت برنامه های خوبی برای حمایت از تولید در دستور کار دارد و انتظار می رود با ابلاغ بسته حمایتی، بخشی از نیازهای واحدهای تولیدی مرتفع شود.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس همچنین با قدردانی از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تولید گفت: وزیر صنعت نگاه مثبتی به استان های شمالی دارد و انتظار می رود این موضوع در رفع مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و توسعه صنعتی استان موثر باشد.

نوروزی همچنین درباره شهرک صنعتی علی آباد کتول گفت: مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال برای استفاده تولیدی های این شهرک جذب شده است اما واحدهای تولیدی به دلیل داشتن معوقات بانکی نتوانسته اند از آن استفاده کنند.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان از فرماندار علی آباد کتول و مدیر عامل شهرک های صنعتی استان خواست نشست مشترکی با مدیران بانک های گلستان و دبیر کمیسیون بانک ها برگزار کنند تا راهکار مناسبی برای جذب سرمایه در گردش واحدهای تولیدی یافت شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان نیز در این نشست گفت: این شرکت همزمان با ایجاد امکانات زیربنایی، تلاش هایی را برای جذب سرمایه گذاری انجام داده است.

ˈرحمن محمدزادهˈ افزود: یکی از مشکلات اساسی تولید در استان سرمایه در گردش است و این مشکل در روند تولید برخی از واحدها وقفه ایجاد کرده به نحوی که ظرفیت تولید تعداد دیگری از واحدها نیز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکلات نیاز است سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مورد نیاز واحدهای تولیدی تامین شود تا توسعه در استان محقق شود.

شهرستان علی آبادکتول با بیش از ۱۳۲ هزار نفر جمعیت از توابع استان گلستان بوده و در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری شرق گرگان واقع است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×