اخبار نساجی

واگذاری نمایشگاه به صداوسیما را لغو کنید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

واگذاری نمایشگاه به صداوسیما را لغو کنید

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه ای به رئیس جمهور با یادآوری مخالفتش در جلسه هیئت دولت خواهان تجدیدنظر در واگذاری نمایشگاه به صداوسیما شده است.

به گزارش مهر، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نامه آورده است: با توجه به مباحث اخیر در خصوص موافقت هیئت دولت با واگذاری شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی و اراضی آن به صداوسیما، همانگونه که در جلسه هیئت دولت علل مخالفت این وزارتخانه مطرح شد، بررسی بیشتر و تجدید نظر در این تصمیم مورد انتظار است.

غضنفری از دکتر محمود احمدی نژاد خواسته است تا به دلیل اهمیت موضوع مواردی چون ماهیت ضدتحریمی فعالیت نمایشگاه در شرایط کنونی و خاص کشور، وجود سایت نمایشگاهی در پایتخت اکثر کشورهای جهان، توفیق نه چندان رضایت بخش در ساخت و تجهیز سایت نمایشگاهی پرند به دلیل عدم تامین مالی و نبود حمایت های لازم به دلیل عدم تمایل فعالان اقتصادی، شرکت کنندگان در نمایشگاه و بازدید کنندگان برای حضور در آن منطقه مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه می افزاید: موقعیت مکانی، وسعت مناسب نمایشگاه و احتمال تملک از سوی دستگاه ها و نهادهای عمومی و خصوصی، نگرانی از تغییر کاربری (ساخت و ساز و خروج از هدف اصلی آن که وظایف نمایشگاهی و تجاری در راستای توسعه صادرات است)، وضعیت مالکیت اراضی نمایشگاه که متعلق به آستان قدس رضوی است، از جمله مواردی است که باید به آنها توجه شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برخورداری از نمایشگاهی تجاری و زیبنده پایتخت جمهوری اسلامی ایران ضروری مهم است که قابل چشم پوشی نیست آورده است: تداوم فعالیت شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران صرفنظر از مالکیت سهام آن ، با عنایت به تاثیر فعالیت شرکت در تشکیل نمایشگاه های بین المللی در داخل و خارج از کشور در توسعه صادرات غیرنفتی که مورد تایید و تاکید کلیه مراجع ذیصلاح به خصوص دولت محترم می باشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

غضنفری می افزاید: با توجه به موارد ذکر شده به نظر می رسد واگذاری دارایی شرکت مذکور که اراضی مورد تقاضا می باشد در عمل تداوم فعالیت آن را منتفی، از موضوعیت خارج می کند و همانگونه که در نامه وزیر محترم امور اقصادی و دارایی آمده، شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی در اصطلاح به یک “شرکت کاغذی ” تبدیل خواهد شد.

وی یادآوری کرده است که موضوع واگذاری نمایشگاه به صداوسیما تاکنون ۳ بار در کمیسیون لوایح مطرح و با آن مخالفت شده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان این نامه آورده است: از جنابعالی استدعا دارد کارگروهی را مسئول فرمایید تا ضمن بررسی موضوعات مطرح شده فوق با کار دقیق، ‌کارشناسی و اعلام نتیجه به تصمیم گیری نهایی بهتری کمک کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×