اخبار نساجی

نشست اکو در کاشان به کار خود پایان داد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دویست و دومین نشست اعضای دایمی کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی’ اکو’ روز سه شنبه پس از دو روز برگزاری در کاشان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، رییس اداره امور اکو وزارت امور خارجه ایران در حاشیه دویست و دومین نشست اعضای اکو در کاشان، برگزاری این جلسات را فرصتی برای آشنایی کشورهای عضو با پتانسیل ها و ظرفیت های این منطقه دانست.

ابوالفضل محمدعلیخانی افزود: ماحصل نشست های اعضای اکو می تواند رویکردها و تعاملات گسترده ای با کاشان داشته و بویژه در زمینه اقتصادی و گردشگری فرصت های مناسبی را برای استفاده از پتانسیل های نهفته این خطه به وجود آورد.

وی تاکید کرد: بسته پیشنهادی کاشان نیز در زمینه های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی در دویست و دومین نشست اعضای اکو مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه آن بررسی بیشتر مطلب و برگزاری جلسات دیگر با مسوولان این منطقه است.

علیخانی ابراز امیدواری کرد: بازدید اعضای اکو از گلستان های گل محمدی و آثار تاریخی کاشان موجب معرفی بیشتر این شهرستان در عرصه بین المللی و تعاملات بیشتر کاشان با سایر کشورها خواهیم بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در زمینه خواهرخواندگی کاشان با شهرهای دارای مشترکات فرهنگی گفت: این مساله در دستور کار اعضای اکو قرار گرفته و امیدواریم محقق شود.

وی با اشاره به بازدید از واحد تولیدی فرش گفت: توسعه فرش ماشینی در کاشان قابل توجه است اما نباید فرش دستباف را فدای فرش ماشینی کرد بلکه باید با مشارکت بخش خصوصی این میراث ملی حفظ شود.

دویست و دومین نشست اعضای دایمی کشورهای عضو اکو به میزبانی شهرداری کاشان ۲۲ اردیبهشت پس از دو روز در کاشان به کار خود پایان داد.

بازدید از باغ تاریخی فین، تپه های هفت هزار ساله سیلک، برگزاری دو نشست تخصصی در دانشگاه کاشان و نشست با سرمایه گذاران این منطقه از جمله برنامه های روز نخست این نشست در کاشان بود.

بازدید از گلستان های گل محمدی قمصر، کارخانه تولید فرش، نشست با اعضای شورای اسلامی و شهردار کاشان از برنامه های روز دوم اعضای اکو در کاشان بود.

سازمان همکاری اقتصادی ( Economic Cooperation Organization)، اکو یک سازمان اقتصادی منطقه ای است که دارای ۱۰ عضو شامل ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان است.

طبق اساسنامه این سازمان، اکو برای بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو تلاش می کند و برای حذف تدریجی موانع تجاری در این منطقه فعالیت دارد.

از دیگر اهداف اکو، تهیه برنامه مشترک برای توسعه منابع انسانی در کشورهای عضو است، این سازمان همچنین برای تسریع برنامه توسعه حمل و نقل و ارتباطات فعالیت می کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×