اخبار نساجی

ذخیره‌سازی۲۵۰ هزار تن پرتقال در شمال کشور

رییس هیات مدیره اتحادیه مرکبات از ذخیره سازی ۲۵۰ هزار تن مرکبات در سردخانه‌های و انبارهای شمال کشور خبر داد و پیش‌بینی کرد: هر کیلو پرتقال هزار تا هزار و ۲۰۰ تومان و هر کیلو سیب هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تومان برای ایام عید عرضه شود که قیمت‌های فعلی است.

عنایت الله بیابانی – نایب رییس خانه کشاورز – در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: امسال بیش از سه میلیون تن سیب و چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات در کشور برداشت شده و انبارهای دولتی و خصوصی مملو از سیب و پرتقال برای تامین نیاز شب عید مردم است.

به گفته وی ۲۵۰ هزار تن مرکبات در استان‌های شمالی کشور ذخیره شده است که ۶۵ هزار تن از این میزان توسط بخش دولتی و بقیه توسط بخش خصوصی انبار شده است.

بیابانی قیمت هر کیلو پرتقال در انبارها را ۷۰۰ تومان عنوان و اظهار کرد: این قیمت در بازار هزار تا هزار و ۲۰۰ تومان است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به فراوانی تولید برای ایام عید با ثبات قیمت فعلی مواجه باشیم.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرکبات قیمت هر کیلو سیب در سردخانه‌ها را ۸۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: قیمت این محصول در بازار مصرف هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تومان است که برای ایام عید نیز بر همین مبلغ باقی خواهد ماند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار تن سیب فقط در سردخانه‌های ارومیه انبار شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بیابانی با اشاره به اقلیم متنوع کشورمان، گفت: علیرغم این که اکنون مصرف سیب و مرکبات است هندوانه تازه خوری از جنوب کشور برداشت و در بازار مصرف عرضه شده است.

نایب رییس خانه کشاورز افزود: با توجه به تولید بیش از ۱۷.۵ میلیون تن محصول باغی و بالا بودن کیفیت تولیدات این بخش باید توان صادراتی پیدا کنیم، نه این که واردکننده باشیم اما حمایت‌های لازم در بخش تولید و بازرگانی صورت نمی‌گیرد.

به گفته وی طی مدت اخیر که واردات انواع میوه به جز میوه ممنوع بوده است نارنگی‌های پاکستانی در بازار مصرف به وفور عرضه می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×