اخبار نساجی

وقتی شهرداری می‌خواهد مردم را خنک کند

 

ریز گردهای هوا به این ریزی چند وقت اخیر غوغایی به پا کرده که مسئولان را به زانو درآورده و وادار به اعلام آموزش های اضطراری همچون روشن کردن کولر ماشین آن هم به شیوه ای کاملا گام به گام کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ریز گردهای موجود در هوا ضمن اختلال در عملکرد خودرو زمینه ساز عیوبی مانند خنک نکردن کولر می شوند .این گفته معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است که انگار آموزش دادن را خیلی دوست دارد و در هر لحظه و مکان و زمان بیکار نمی نشیند.
اگر حالا با این افزایش قیمت ها و با بالا رفتن قیمت کالاهای مختلف اضافه شدن یک هزینه جدید به هزینه های روزانه را دوست ندارید به این گفته ها توجه کنید.

کمپرسور به عنوان قلب تپنده کولر خودرو نقش اصلی را در به گردش درآوردن سرد کننده دارد و گرد وغبار باعث می شود سیستم سرمایش به درستی عمل نکند و نتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و در نتیجه خنک کنندگی سیستم کاهش می یابد.
حالا در این فصل سال با این گرمای هوا خودتان هر طور صلاح می دانید عمل کنید یا کولر خود را روشن کنید و هزینه های ابزار تعمیر و تعویض کنار بگذارید یا هوای آلوده شهر را به راحتی استشمام کنید و پنجره ها را باز کنید یا به راهی که آقای معاون آموزش برای خلاصی از این آلودگی ها به شما پیشنهاد کرده عمل کنید ؛نه شیشه ماشین را پایین بکشید نه کولر را روشن کنید!

اما اگر بلد نیستید چه طور خودتان را خنک کنید نحوه روشن کردن کولر را از زبان معاون آموزش های شهرداری یاد بگیرید اول کولر را نباید در دورهای بالا روشن کرد دوم اگر دور موتور بالاست باید کلاج گرفته و کولر را روشن کرد و در همان لحظه که کولر روشن می شود نباید شیشه پنجره ها را بالا کشید بلکه باید چند دقیقه صبر کرد تا کولر کار کند و هوای اولیه آن خارج شود و سپس شیشه ها را بالا کشید.

لطفا این آموزش های معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را جدی بگیرید یا با خواندن این حرفها خودتان را خنک کنید. البته انگار تجربه ایشان در تعمیر و نگهداری خودرو نیز بسیاربالا بوده و می تواند در قسمت های دیگر شهرداری هم با گرفتن سمت های جدید مشغول به کار شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×