اخبار نساجی

کاهش بهای جهانی طلا به پایین مرز ۱۷۰۰ دلار

بهای معاملات طلا در پی کسری تجاری عظیم چین که نگرانی‌ها را نسبت به احتمال کاهش تقاضای این کشور برای این فلز گرانبها افزایش داد، به نزدیک ۱۷۰۰ دلار در هر اونس سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از وال استریت ژورنال، معاملات حجم بالای طلا برای تحویل در ماه آوریل در بازار کامکس نیویورک، ۱۰.۹۰ دلار یا ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۷۰۰ دلار در هر اونس رسید.

آمار شورای جهانی طلا نشان می‌دهد مصرف طلا در چین برای جواهرات، سرمایه‌گذاری و مصارف دیگر ۲۰ درصد در سال ۲۰۱۱ افزایش یافت و به ۷۶۹.۸ تن رسید. این کشور اکنون دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان پس از هند است اما اکنون این نگرانی وجود دارد که وخامت اوضاع اقتصادی در چین ممکن است تقاضای این کشور برای این فلز گرانبها را کاهش دهد.

معاملات نقره برای تحویل در ماه مه، ۲.۳ درصد کاهش یافت و به ۳۳.۴۱۳ دلار در هر اونس در نیویورک رسید. این فلز هفته گذشته ۰.۹ درصد کاهش قیمت داشت.

معاملات پالادیم برای تحویل در ماه ژوئن در بازار بورس کالای نیویورک، ۰.۸ درصد کاهش بها یافت و به ۷۰۴.۲۵ دلار در هر اونس رسید. بهای معاملات پلاتین برای تحویل در ماه آوریل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۶۹۵ دلار در هر اونس رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×