اخبار نساجی

کاهش رشد تولید جهانی محصولات کشاورزی در ۱۰ سال آینده

 

کاهش رشد تولید جهانی محصولات کشاورزی در ۱۰ سال آینده

بر اساس آخرین گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی فائو در ماه ژوئن (خرداد)، تولید جهانی محصولات کشاورزی در ۱۰ سال آینده به طور متوسط سالانه ۵/۱ درصد رشد می کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان کشاورزی و خواروبار سازمان ملل متحد (فائو)، این در حالی است که تولید جهانی محصولات کشاورزی در ۱۰ سال گذشته (۲۰۱۲-۲۰۰۳) معادل ۱/۲ درصد رشد کرده است.

بنا به این گزارش، محدودیت گسترش زمین های کشاورزی، افزایش هزینه های تولید، افزایش فشار منابع و افزایش فشارهای محیطی عوامل اصلی این کاهش تولید هستند.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی فائو در سند چشم انداز دهه ۲۰۲۲-۲۰۱۳ ، انتظار دارد قیمت محصولات کشاورزی و تولیدات دامی در میان مدت همچنان بالاتر از میانگین تاریخی آن باقی بماند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این چشم انداز ۱۰ ساله، عامل پایین نیامدن قیمت محصولات کشاورزی در دهه آتی، آمیزه ای از مشکلات شامل رشد کمتر تولید از یک سو و افزایش تقاضا از سوی دیگر ذکر شده است.

بر اساس این گزارش، کشاورزی از بخش خط مشی محور به سمت بخش بازار محور چرخیده است و این چرخش با توجه به رشد تقاضای محصولات غذایی در کشورهای در حال توسعه، پتانسیل گسترش تولید و مزیت نسبی این کشورها در بسیاری از بازارهای جهانی، به کشورهای یاد شده اهمیت فرصت های سرمایه گذاری و سودهای اقتصادی را گوشزد می کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×