اخبار نساجی

نرخ سود تسهیلات بخش صنعت ۲۱درصد است

 

نرخ سود تسهیلات بخش صنعت ۲۱درصد است

در حالی که برخی مسئولان صنعتی از تصمیم شورای پول و اعتبار برای افزایش نرخ سود تسهیلات این بخش به ۲۷درصد خبر داده‌اند یک مقام مسئول بانک مرکزی این موضوع را رد کرد.

به گزارش افکارنیوز، یک مقام مسئول بانک مرکزی در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به برخی از اظهارنظر مسئولان بخش صنعت مبنی بر تصویب نرخ سود ۲۷درصدی برای این بخش در شورای پول و اعتبار اظهار داشت: اصلا این مسئله صحت و وجود خارجی ندارد.

وی تاکید کرد: بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار طی ما‌ه‌های اخیر اعلام شد و براساس آنچه که در بسته آمده حداکثر نرخ سود عقود مشارکتی ۲۱ درصد است.

این مقام مسئول بانک مرکزی با تاکید بر اینکه شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای خارج از آنچه در بسته سیاستی آمده ندارد، گفت: اصلا نرخ‌های ۲۷درصدی و مشابه آن به عنوان تصمیمات شورای پول و اعتبار برای بخش صنعت وجود ندارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه تصریح کرد: ممکن است برخی از بانک‌ها در پروژه‌هایی مشارکت کنند که بعد از اتمام آن متوجه شوند که بازدهی پروژه موردنظر فرضا ۲۷درصد است ولی در زمان عقد قرارداد حداکثر نرخی که بانک می‌تواند دریافت کند ۲۱ درصد است.

این مقام مسئول بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار به شدت حساس هستند که نرخ‌های سود بیشتر از آنکه در بسته سیاستی نظارتی آمده، نشود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×