اخبار نساجی

استفاده از مزیت های صادراتی

 

استفاده از تجارت خارجی بنا به تئوری های اقتصادی و تجربه کشورهای توسعه یافته از عوامل رشد و توسعه اقتصادی هر کشوری است.

محمد حسین فاتحی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از مبانی که در توسعه مطرح شده استفاده از تجارت خارجی است گفت: زمانی که کشور تولیدات داخلی خود را افزایش میدهند امکان افزایش درامدها از مرزهای خارج کشور به وجود می‌آید.

وی افزود: دسترسی به آبهای ازاد، نیروی کار ارزان قیمت از جمله مزیت های کشور برای افزایش صادرات است.

وی با بیان اینکه سیاست جایگزینی واردات نقش کمرنگی در توسعه اقتصادی ایفا کرده افزود: با استفاده از سکوهای صادراتی یا تجارت خارجی می توانیم درامدهای خوبی را به دست آوریم چرا که از نظر جغرافیایی و منابع و نیروی کار ارزان قیمت موقعیت مناسبی وجود دارد.

وی تصریح کرد: تجربه کشورهای موفق در صادرات محصولت داخلی نشان دهنده این مطلب است که در عمل توانسته اند جایگاه بهتری را از لحاظ توسعه به دست بیاورند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فاتحی با بیان اینکه صادرات نفت و گاز کشور جزو ۱۰ کشور اول منطقه است خاطرنشان کرد: کشور همیشه توانایی بسیار زیادی برای تولید کالاها داشته است به طوریکه می توانیم صادرات خود را در بقیه منابع و معادن مانند مس، آلومینیوم و .. افزایش دهیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×