اخبار نساجی

ایران در تولید گندم همچنان خودکفا است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایران در تولید گندم همچنان خودکفا است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه ایران بیش از حد نیاز خود، گندم تولید می‌کند، از صادرات مازاد این محصول به سایر کشورها خبر داد.


ایران در تولید گندم همچنان خودکفا است

به گزارش افکار نیوز ، عباس رجایی در گفت‌وگو با خانه ملت با تاکید بر اینکه ایران در زمینه تولید گندم خودکفا شده است، افزود: ما نیاز به هیچ‌گونه واردات گندم نداریم، حتی در حال حاضر بیش از حد نیاز کشور گندم تولید می‌کنیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ممکن است گندم به عنوان علوفه و خوراک دام وارد کشور شود؛ اما به واردات گندم برای سایر مصارف نیازی نداریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی همچنین درباره صادرات گندم ایران به سایر کشورها، یادآور شد: در صادرات گندم معمولا علاقه‌مندی در این است که به صورت آرد و سایر مشتقات صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس هشتم، با تاکید بر لزوم افزایش صادرات گندم که برابر است با افزایش ذخیره ارزی کشور، ادامه داد: صادرات مشتقات گندم، دارای ارزش افزوده بیشتری برای کشور است و درآمد بیشتری نیز ایجاد می‌کند، از سوی دیگر بحث مازاد گندم برای صادرات در دستور کار کشور است و منعی در این رابطه وجود ندارد.

رجایی همچنین هرگونه واردات گندم به کشور را رد کرد و افزود: من هیچ خبری من مبنی بر واردات گندم به کشور نشنیدم و تصور نمی‌کنم که این خبر صحت داشته باشد.

در حالی که وزارت بازرگانی اعلام کرده است که در تولید گندم خودکفا شده و نیازی به واردات گندم برای کشور وجود ندارد؛ خبرگزاری رویترز می گوید که ایران در طول هفته‌های گذشته نیز فعالانه مشغول خرید گندم از بازارهای جهانی بوده و در هفته گذشته ۳۰۰ هزار تن گندم از روسیه و قزاقستان خریده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×