اخبار نساجی

مذاکرات ایران و هند روز خط لوله صلح

 

مذاکرات ایران و هند روز خط لوله صلح

مذاکره وزیران نفت ایران و هند درباره خط لوله صلح هفته آینده در دهلی

وزیر نفت ایران برای پیوستن هند به خط لوله صلح، هفته آینده به این کشور سفر می‌کند تا با همتای خود در خصوص قیمت گاز صادراتی و نحوه تامین امنیت این خط لوله مذاکره کند.

به گزارش فارس وزیر نفت ایران برای مذاکره با وزیر انرژی هند در خصوص پیوستن این کشور به خط لوله صلح هفته آینده به این کشور سفر می کند.

براساس گزارش ام ویرپا مویلی، وزیر نفت هند اخیرا اعلام کرده است که اگر چه ایران از سوی کشور آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شده است، اما هند به توافقاتی که با ایران انجام داده پایبند است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این گزارش اضافه می کند تعیین قیمت گاز صادراتی و نحوه تامین امنیت این خط لوله محور مذاکرات وزرای نفت هند و ایران در این نشست دو جانبه است.

براساس این گزارش احداث خط لوله صلح در خاک پاکستان از تاریخ ۲۱ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد که با آغاز صادرات گاز ایران به پاکستان در سال ٢٠١۴ میلادی، این کشور پس از ترکیه، دومین دریافت کننده گاز طبیعی از ایران خواهد بود

پیش‌بینی می‌شود ‌با مذاکرات در پیش رو هند نیز به خط لوله صلح بپیوندد و براین اساس گاز ایران به هند نیز برسد.

دهلی نو سال ٢٠٠٧ گفت گوهای رسمی درباره خط لوله صلح را به دلیل نگرانی های امنیتی در پاکستان متوقف کرده بود، به همین دلیل ایران و پاکستان توافقنامه‌ها درباره اجرای این پروژه گازی را به صورت دو جانبه امضا کردند ولی هم اکنون شرایط برای پیوستن هند به این خط لوله فراهم شده است و هند نیز به این خط لوله می پیوندد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×