اخبار نساجی

مشکل تولید با تشکیل کارگروه حل نمی‌شود

 

مشکل تولید با تشکیل کارگروه حل نمی‌شود

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه با تشکیل کارگروه و جلسه نمی‌توان مشکل تولید را حل کرد، گفت: همه از این وزارتخانه انتظار دارند که در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی قول‌های عملی بدهد.

مهدی غضنفری روز شنبه در جلسه تامین مالی بخش خصوصی که با حضور معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان مجلس هشتم تشکیل شد، گفت: وزارت صنعت برای سال جاری ۱۰ برنامه را محور اصلی کار خود قرار داده که یکی از آنها، بهبود فضای کسب و کار است. بر این اساس، از آنجا که یکی از موضوعات مورد نظر فعالان اقتصادی در بهبود فضای کسب و کار تامین مالی است، بنابراین باید برای آن راه چاره‌ای اندیشید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در جلساتی که از سوی ستاد تسهیل در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود، ۷۰ درصد مشکلات مراجعان به این وزارتخانه، بحث تامین مالی است. البته منظور بنده این نیست که بانکها کار خود را انجام نمی‎دهند و یا بنگاهها در جذب منابع، دچار مشکل نیستند و بانکها نمی‌توانند منابع را مدیریت کنند، اما نمی‌توان گلایه ۷۰ درصد ذینفعان وزارت صنعت را نیز نادیده گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: در سفر اخیری که به شهر ابهر داشته و جلسه ستاد تسهیل را تشکیل داده‌ایم، از ۲۵ نفری که به عنوان فعال اقتصادی در این جلسه حضور داشتند، همه مشکل خود را تامین منابع مالی مطرح می‌‎کردند، البته ما به دنبال راهکارهایی برای تامین مالی نیستیم که در سال آینده یا سالهای بعد جواب دهد، بلکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال راهکارهایی در تامین منابع مالی است که بتواند امسال به نتیجه برسد.

به گفته غضنفری، اهمیت تامین منابع مالی در کاهش قیمتها نیز بر هیچکس پوشیده نبود، بعد از اینکه روحانیت و جامعه نسبت به گرانی‌ها اظهارنظر کردند، جلسه‌ای با معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد تا قیمتها کاهش یابد.

وی خطاب به معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی که به نمایندگی از این وزارتخانه در جلسه حضور داشت، سئوال کرد، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی درخواست می‌کنند که آیا وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی می‌توانند قول دهند که خرداد، ماهی باشد که ابزارهای تامین مالی قابل اجرا، شناسایی شود و از اول تیرماه آنها عملیاتی شود، یا اینکه باز می‌خواهیم مطالعه کرده و کارگروه تشکیل دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: البته کارگروه و جلسه در جای خود خوب است، اما این نگرانی وجود دارد که راهکارها به امسال نرسد ، البته قول می‌دهم که اگر این ابزارها از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شود، مصوبات لازم برای پیاده‌سازی آن را از بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار دریافت کنم.

وی سپس منتظر ماند تا از اصغر ابوالحسنی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی پاسخی دریافت کند، که این امر صورت نگرفت.

غضنفری سپس اظهار داشت: این سئوال را باید دوباره تکرار کرد که آیا آقای ابوالحسنی چنین قولی می‌دهند، چراکه مشکل فعلی تامین مالی را نمی‌توان با کارگروه و کمیته حل کرد.

باز هم ابوالحسنی جواب مشخصی به این درخواست مهدی غضنفری نداد. به همین دلیل غضنفری خطاب به معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هفته بعد می‌توانید به این سوال پاسخ دهید.

وی سپس خطاب به قائم‌مقام خود نیز گفت: انتظار می‌رود در جلسه آینده، نظریه‌پردازی‌ها در این رابطه به پایان رسد و فقط بر روی ابزارهایی که می‌تواند از اول تیرماه عملیاتی شود، کار کرد، چراکه همه از وزارت صنعت ،معدن و تجارت انتظار دارند که در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی قول‌های عملی بدهیم.

غضنفری گفت: شخصا فکر نمی‌کنم که تولید هم اکنون در وضعیت بحرانی قرار دارد ولی نگرانم فرصت تاریخی فرمایش مقام معظم رهبری از دست برود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×