اخبار نساجی

سوغات جدید واردات به ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

قائم مقام خانه کشاورز با بیان اینکه آفت مگس مدیترانه‌ای در باغات مازندران بعد از ۱۵ سال شیوع پیدا کرده است، گفت: این آفت سوغات جدید واردات بوده و به ۲۰۰ نوع محصول خسارت وارد می‌کند.

عنایت‌الله بیابانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: آفت مگس مدیترانه‌ای خطرناک و همه‌گیر بوده و در صورتی که مقابله جدی از سوی دولت انجام نشود می‌تواند کل تولید مرکبات و حتی ۲۰۰ نوع محصول را از بین ببرد.

قائم مقام خانه کشاورز افزود: این آفت ۱۵ الی ۱۷ سال پیش در کشور بروز کرد که با کنترل به موقع ریشه‌کن شد.

وی با بیان اینکه این آفت مگس مدیترانه‌ای سوغات واردات است، گفت: این آفت می‌تواند در بیش از ۲۰۰ نوع محصول کشاورزی زندگی کرده و خسارت وارد کند.

بیابانی هشدار داد: دولت باید تمام سعی خود را برای کنترل این آفت به کار گیرد ضمن اینکه این اتحادیه هم در استانها برای کنترل و جلوگیری اقدام می‌کند.

به گفته بیابانی این آفت با نفوذ در میوه و استفاده از آن کل میوه را فاسد و خراب می‌کند و آنقدر فراگیر است که در مدت کوتاهی می‌تواند محصولات یک منطقه را از بین ببرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: یخبندان سال گذشته تا حدودی این آفت را کنترل کرد اما با گرم شدن هوا احتمال شیوع آن بیشتر شده است.

رئیس اتحادیه باغداران تصریح کرد: این آفت محدود به استان مازندران نبوده و از استانهای دیگر هم گزارش شده است.

به گفته بیابانی استان مازندران سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن مرکبات تولید می‌کند و کل تولید مرکبات کشور سالانه ۴ میلیون و ۲۰۰ الی ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×