اخبار نساجی

تازه‌ترین اقدامات برای جلوگیری از انباشت کالا در گمرک / توجه ویژه به گمرک الکترونیکی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تازه‌ترین اقدامات برای جلوگیری از انباشت کالا در گمرک / توجه ویژه به گمرک الکترونیکی

رئیس‌کل گمرک ایران از انجام اقدامات تازه برای روان‌سازی امور گمرکی خبر داد و گفت: تلاش مدیریت گمرک در دوره جدید آن است که با ایجاد تسهیلات و امکانات مناسب، از انباشت کالا در گمرک جلوگیری شود و ترخیص محموله‌های تجاری با سرعت و سهولت انجام شود.

به گزارش ایسنا، مسعود کرباسیان افزود: هدف اصلی گمرک ارائه خدمات و تسهیلات مطلوب به فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان برای ترخیص به موقع کالا به خصوص مواد اولیه و قطعات وارداتی موردنیاز واحدهای تولیدی و تأمین نیازهای ضروری مردم است.

او با اشاره به اهمیت به‌روزرسانی فعالیت‌های گمرکی گفت: اگر خواهان گمرکی چابک، کارآمد و هوشمند هستیم، هیچ چاره‌ای نداریم جز آنکه با استفاده از نیروهای متخصص داخلی، تجارت گمرکی کشورهای موفق و توسعه و ترویج آموزش، در مسیر گمرک الکترونیکی حرکت کنیم و طبیعی است که تحقق این امر نیازمند تخصیص بودجه و اعتبارات موردنیاز است.

کرباسیان نقش و اهمیت گمرک در کمک به رشد اقتصادی ملی و توسعه مناسبات تجاری با کشورهای خارجی را مهم توصیف کرد و گفت: در دنیای امروز بدون همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و افزایش تعامل با دیگران، نمی‌توان به اهداف و برنامه‌های تعیین شده به خصوص اهداف اقتصادی دست یافت و به همین دلیل یکی از برنامه‌های اصلی ما توسعه همکاری با گمرک‌های کشورهای دیگر و همچنین افزایش تعامل با سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان جهانی گمرک است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

او با اشاره به اهمیت گمرک‌های مرزی گفت: کارکنان مستقر در گمرک‌های دورافتاده و مرزی در خط اول عملیات گمرکی قرار دارند و من احترام زیادی برای آنان قائلم و تلاش خواهیم کرد تا حتی‌المقدور نیازها و خواسته‌های آنان را برآورده کنیم.

رئیس‌ کل گمرک تفویض اختیار به مدیران در چارچوب مقررات و افزایش حیطه عمل آنان را ضروری خواند و افزود: مدیران گمرک باید شجاع، مقتدر و تصمیم‌گیر بوده و در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنند و در عین حال پاسخگو باشند.

معاون وزیر اقتصاد تلاش برای ارتقای جایگاه گمرک را از وظایف همه مدیران و کارکنان دانست و گفت: بهبود وضعیت گمرک در گرو ارائه تسهیلات بیشتر و بهتر به ارباب رجوع است و یکی از این تسهیلات آن است که سیستم‌های مکانیزه را طوری طراحی کنیم که مردم هم از آن بهره‌مند شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×