اخبار نساجی

ضرورت استفاده دوره جدید اتاق بازرگانی تهران از تجربیات گذشته

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس مجمع واردات با تاکید بر لزوم استفاده از تجربیات شکل گرفته در دوره های قبلی اتاق بازرگانی تهران گفت: باید از بخش خصوصی طنین همدلی و هم صدایی در مسیر مصالح کشور و حمایت از اقتصاد ملی شنیده شود.

محمد حسین برخوردار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص نتیجه انتخابات اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: مولفه های مختلفی در نتیجه انتخابات اثرگذار بوده است. بخشی از این مولفه ها به مدیریت و هوشمندی و توان فعالیت تشکیلاتی لیست برنده باز می گردد و بخشی نیز به خطای محاسباتی گروه های دیگر و همین جا شایسته است در کنار تقدیر و تشکر از تک تک فعالان اقتصادی که در واقع پیروزشدگان این انتخابات بزرگ هستند، به گروه ائتلاف برای فردا نیز تبریک عرض کنم.

وی با اشاره به نقش هیات نمایندگان دوره های قبلی اتاق ادامه داد: پررنگ شدن نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور موجب شده تا دارندگان کارتهای بازرگانی که بسیاری از آنها تا چندی قبل تنها مشغول به اداره بنگاه خود بودند، امروز این انگیزه را پیدا نمایند که با حضور در مراتبی بالاتر چون نهادهای مدنی و تشکل‌ها نه تنها برای بهبود فعالیت اقتصادی خود چاره‌اندیشی کنند بلکه به این باور برسند که می‌توانند در اقتصاد ملی نیز اثرگذار باشند و این پیام پر برکتی است که بی شک تلاش هیات نمایندگان دوره های قبلی اتاق تهران و همچنین اتاق ایران در به ثمر رسیدن آن کاملا مشهود است.

به گفته برخوردار، سیر تکاملی تصمیم سازی و تصمیم گیری ذاتا نیازمند مشاوره، همدلی و هم افزایی است و هیچ کس یا هیچ گروهی نمی تواند خود را بی نیاز از مشاوره با سایر گروه ها بداند و این پیام کلیدی است که دربطن هم افزایی جوانان و پیش کسوتان نهفته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس مجمع واردات ضمن ابراز امیدواری نسبت به ادامه فعالیت گروه هایی که در آستانه انتخابات شکل گرفتند اظهار داشت: شایسته است فعالیت این جمع ها به دوره انتخابات محدود نشود. و در این خصوص نیز هیات نمایندگان جدید باید بتواند انگیزه لازم را در این گروه ها زنده نگه دارند.

برخوردار ضمن تاکید بر ضرورت هم افزایی هیات نمایندگان دوره های قبلی و جدید اتاق اضافه کرد: استمرار خط سیر تکاملی اتاق یک مسئولیت جدی برای همه فعالان اقتصادی اعم از مشارکت کنندگان، هیات نمایندگان جدید و نیز هیات نمایندگان دوره های قبلی است.

رئیس مجمع واردات اضافه کرد: باید از بخش خصوصی طنین همدلی و هم صدایی در مسیر مصالح کشور و حمایت از اقتصاد ملی شنیده شود. هیات نمایندگان جدید قطعا باید شرایطی را فراهم کنند که مسیر انتقال اندیشه ها، تجربیات، پیشنهادات و برنامه های هیات نمایندگان دوره های قبلی به بدنه اتاق تسهیل شود.

به گفته برخوردار بسیاری از کسانی که در این دوره از هیات نمایندگان حاضر نیستند، پیشکسوتان بخش خصوصی و حامیان اصلی کاهش تصدیگری دولت هستند که اتاق بازرگانی را در برهه  های مختلف یاری داده اند و اکنون نیز می توانند در قالبهای تعریف شده و ساختارمند مددکار اتاق بازرگانی باشند.

مشاور مرکز پژوهش های مجلس ادامه داد: تجربیات شکل گرفته در دوره های قبل، دستاورد های ارزشمندی هستند که با بهای زیادی برای بخش خصوصی و در مجموع برای کل اقتصاد کشور فراهم شده و مسلما ترکیب این تجربیات با نظرات جدید می تواند راه را بر دوباره کاری ها سد کرده و ارتقاء توانمندیهای اقتصادی کشور را به دنبال داشته باشد.

وی در پایان افزود: اتاق یک کانون ساختاریافته با قدمت ۱۳۰ سال برای همفکری و تبادل آرا بخش خصوصی و انتقال صدای جمعی ایشان به بدنه دولت است. کشور به اتاقی قوی، منسجم، و با برنامه نیاز دارد و آنچه که می‌تواند امید به آینده بهتر را در میان فعالان اقتصادی بخش خصوصی زنده نگهدارد، تلاش در جهت تقویت اتاق بازرگانی بعنوان کانون پشتیبانی کننده امنیت سرمایه گذاری بخش خصوصی و روان سازی امور فعالان اقتصادی است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×