اخبار نساجی

مجتمع بندری شهید رجایی بزرگترین پایانه ترانزیتی پنبه آسیای میانه می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مجتمع بندری شهید رجایی بزرگترین پایانه ترانزیتی پنبه آسیای میانه می شود

با تکمیل طرح احداث ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی توسط بخش خصوصی در مجتمع بندری مذکور، این مجتمع به بزرگترین پایانه ترانزیتی پنبه آسیای میانه تبدیل می شود.

سیدعلی استیری، سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در جمع خبرنگاران افزود: برای ساخت این ایستگاه ۱۵ هکتار محوطه سازی شده و شش کیلومتر ریل گذاری می شود که تا کنون سه کیلومتر آن به پایان رسیده و سه کیلومتر باقیمانده نیز ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی اعتبار این طرح را ۲۸۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: با بهره برداری از ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس، تخلیه و بارگیری واگن های پنبه سرعت گرفته و ظرفیت ترانزیت پنبه در این مجتمع به ۸۰۰ هزار تن در سال افزایش می یابد.

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد:با تکمیل این ایستگاه ریلی علاوه بر افزایش سه برابری ترانزیت پنبه، ظرفیت ترانزیت مواد معدنی، کانتینری، مازوت، آلومینیوم، کود شیمیایی، فراورده های نفتی و محصولات فله خشک آسیای میانه به مقصد کشورهای آسیای جنوب شرقی و جنوب خلیج فارس افزایش می یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قابل ذکر است: پنبه با سابقه ۷ هزار ساله و تولید ۱۳ میلیون عدل در جهان اهمیت زیادی در تولید کالاهای مختلف دارد.

مجتمع بندری شهید رجایی در مرکز راهگذر شمال – جنوب یکی از ۹ راهگذر ترانزیت بین المللی در دنیاست و اکنون چهار شرکت خصوصی در این بندر در محدوده ای به وسعت ۴۰ هکتار به ترانزیت پنبه اشتغال دارند.

ترانزیت یکی از پنج رویه تبادل کالا بین خریدار و فروشنده است که در آن کالا از کشور مبدا با عبور از کشور ثالث به دست خریدار در کشور مقصد می رسد.

کشور ایران به واسطه موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی و نیز وجود بنادر پیشرفته دارای توانمندی زیادی برای ترانزیت است.

در سالهای اخیر شاهد ترانزیت انواع کالاها از طریق کشور ایران به کشورهای همسایه به ویژه کشورهایCIS بوده ایم که از مهمترین کالاهای ترانزیتی پنبه بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×