اخبار نساجی

نصب بیش از ۱۳۰ میلیون بار کد دو بعدی شبنم بر روی کالاها

 

مدیر شبکه بازرسی و نظارت مردمی طرح شبنم گفت: تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیون بار کد دو بعدی شبنم روی انواع کالاهای مشمول طرح، الصاق شده است.

‘غلامرضا نوری زاده’ عنوان کرد: واردکنندگان در هنگام ثبت سفارش کالا، بر چسب شبنم را از طریق سامانه شبنم درخواست کنند و پس از ورود کالا به کشور و طی مراحل گمرکی، نسبت به الصاق آن بر روی کالا توسط اپراتورهای مجاز اقدام نمایند.

مدیر پروژه شبنم(شبکه بازرسی و نظارت مردمی) گفت: واردکنندگان رسمی استقبال خوبی از طرح شبنم داشته اند و در جایگاه پشتیبان این طرح ظاهر شده اند، چنان که مجمع عالی واردات از ابتدای اجرای این پروژه تاکنون جزو همکاران نزدیک طرح در پیشبرد این پروژه بوده است.

وی افزود: قاچاقچیان و افرادی که ساماندهی بازار و مقابله با قاچاق به ضررشان تمام می شود و جلوی کسب درآمد نامشروعشان گرفته می شود، از مخالفان سرسخت این پروژه هستند.

نوری زاده گفت: طرح شبنم دارای مصوبه قانونی هیات دولت و مجلس شورای اسلامی بوده و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گمرک جمهوری اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد و مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات از جمله همکاران این پروژه به شمار می روند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

طرح شبنم به عنوان یکی از پیشرفته ترین روش های پیگیری و ردیابی کالا از یکم اردیبهشت ماه به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شده است، در این طرح بیش از ۱۱ گروه کالایی از طریق الصاق بر چسب کد رهگیری شناسایی می شوند.

این طرح برای نشان دادن اصالت یک کالا و عدم قاچاق بودن آن استفاده می‌شود. رهگیری و شناسایی کالاها توسط یک گوشی موبایل که نرم‌افزار مربوطه در آن نصب شده‌ باشد، قابل انجام است.

روش دیگر برای اطمینان از اصالت کالا، پیامک کردن کد ۱۶ رقمی روی کالا به سامانه‌ است و مشتری می‌تواند اطلاعات روی کالا را با اطلاعات دریافتی از سامانه تطبیق داده و در صورت مغایرت، به سیستم بازرسی گزارش دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×