اخبار نساجی

احتمال کاهش منابع صندوق توسعه ملی در سال جاری

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

احتمال کاهش منابع صندوق توسعه ملی در سال جاری

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی اعلام کرد: با توجه به نوسان‌های موجود در قیمت نفت و نزول سینوسی بهای این فرآورده، احتمال دارد منابع صندوق تا پایان امسال کمتر از ۵۰ میلیارد دلار محقق شود.

محمدرضا فرزین در مراسم انعقاد قرارداد تفاهمنامه صندوق توسعه ملی و وزارت نفت در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به تغییرات قیمتی نفت در بازار بین المللی چه میزان منابعی را تا پایان امسال برای صندوق برآورد می شود، گفت: احتمال بسیار زیاد منابع این صندوق به دلیل نوسانات رو به کاهش قیمت نفت بنابر انتظارات منابع آن برآورده نشود.

فرزین همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به مصوبه مجلس در اختصاص ۱۸ درصد از منابع صندوق به صنایع بالادستی نفت چراصندوق توسعه مبلغ ۱۴ میلیارد دلار که بیش از مصوبه مجلس است به این منظور با وزارت نفت تفاهنامه امضا کرده است، بیان داشت: ۱۸ درصدی که مجلس تعیین کرده است بخشی از ۱۴ میلیارد دلاری است که امروز تفاهنامه آن با وزارت نفت امضا شد.

وی تصریح کرد: مجلس بخشی از منابع صندوق را هرچند به نهادها ذیربط تخصیص داده است اما این صندوق را نیز ملزم کرده است که با توجه به سرمایه گذاری های مورد نظر در بخش های مختلف اقتصادی و با شرح وظایفی که هیات امنا صندوق دارد خود منابعی را نیز به بخش های خصوصی در قالب پروژه های مختلف ارایه دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی همچنین با بیان اینکه انعقاد قرارداد ۱۴ میلیارد دلاری امضا شده بین صندوق و وزارت نفت دومین قرارداد بزرگی است که پس از تفاهمنامه ۱۰ میلیارد دلاری این صندوق با وزارت صنعت منعقد شده و انعقاد این قراردادها تا پایان امسال نیز برای جلوگیری از کسری بودجه ها و عقب ماندگی در پروژه ها و همچنین مقابله با تحریم ادامه خواهد داشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×