اخبار فرش ماشینی

هفتمین المپیاد فرش دستباف اسفندماه برگزار می‌شود

 

مرحله کشوری هفتمین المپیاد فرش دستباف به ‌منظور رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت دانش‌آموزان و دانشجویان هنر- صنعت فرش برگزار می‌شود.

محسن حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مرحله کشوری هفتمین المپیاد فرش دستباف از پانزده تا هفدهم اسفند‌ماه امسال در دو مرحله دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار خواهد ‌شد.

معاون تحقیقات و آموزش مرکز ملی فرش ایران افزود: این المپیاد ابتدا در سطح استانی در ۱۴ استان، ۲۲ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و ۷۳ هنرستان انجام می‌شود تا افرادی که امتیازات برتر را کسب می‌کنند به مرحله نهایی المپیاد راه یابند.

وی تصریح کرد: مرحله استانی این آزمون تا پایان بهمن‌ماه سال جاری در مراکز ذکر‌شده برگزار خواهد ‌شد؛ ضمن اینکه این آزمون به ۲ صورت تئوری و عملی و در ۲ مقطع دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه هر کدام از مقاطع نام ‌برده ‌شده دارای گرایش‌های مختلفی هستند،‌خاطرنشان کرد: مقطع دانش‌آموزی در ۳ گرایش رنگرزی،‌ بافت و طراحی تدارک دیده ‌شده؛ همچنین دانشجویان عزیز باید بدانند که مقطع دانشجویی در ۴ گرایش رنگرزی، بافت،‌ طراحی و مرمت پایه‌گذاری شده‌است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این المپیاد، ایجاد انگیزه برای تحصیل علوم و کسب مهارت‌های علمی دانش‌آموزان و دانشجویان فرش کشور، ارزیابی توان علمی در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی، شناسایی دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و نمونه در سطح کشور، آشنایی بیشتر دانش‌پژوهان هر استان با فرش دستباف استان‌های دیگر و رشته‌های مختلف مرتبط با آن و ترویج فرهنگ فرش‌بافی به عنوان یک فعالیت هنری و سرگرمی برای جوانان است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×