مقالات نساجی

از کانال کشی صنعت نساجی تا اف ۳۵

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تهیه و تدوین: قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی

قاسم حیدری
ghasem@aut.ac.ir

از صنعت نساجی و غذایی گرفته تا صنایع دفاعی و اسلحه سازی و هوافضا، تکنولوژی می تواند در یکی ابداع شود و در یکی به بلوغ برسد و در دیگری بهترین کارایی را ایفا کند. با بررسی نقاط مشترک در تکنولوژی های موجود در صنعت نساجی با سایر صنایع، این مشترکات بیشتر یافت و مورد توجه قرار می گیرد.

یکی از جالبترین این تکنولوژی ها، استفاده از تکنولوژی تغییر مسیر کانال سه راهه در کانال کشی خط حلاجی الیاف ریسندگی می باشد که در تکنولوژی تغییر زاویه خروجی موتور جهت لندینگ و تیک آف اف ۳۵ می باشد.

این مکانیزم بگونه ای است که یک چرخ دنده محیطی بزرگ دور کانال در محل مفصل و اتصال دو کانال تعبیه می شود زاویه اتصال و مفصل بین دو کانال تعیین کننده میزان تغییر زاویه پس از چرخش کانال می باشد محل قرار گیری موتور چرخش می تواند بر روی هر یک از کانالها باشد طراحی چرخش کانال تعیین کننده کانال ثابت و کانال متحرک می باشد.

در این شکل چرخش دهانه خروی موتور اف ۳۵ را جهت تیک آف و لندینگ عمودی قابل مشاده است البته جهت کنترل بیشتر و دقیقتر و لوگیری از حرکت بنگنده بمب افکن به سمت چپ و راست بعلت چرخش دهانه خروی موتور به چپ و راست در حین چرخش، تعداد مفصل ها و چرخدنده های چرخش اتا ۳ عدد افزایش یافته تا بدون چرخش دهانه به چپ و راست، دهانه بهاز حالت افقی به سمت عقب به حالت اعمودی بسمت پایین تغییر جهت پیدا کند.

از کانال کشی صنعت نساجی تا اف 35

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در اکثر موارد، تکنولوژی های روز در صنعت نساجی بکار گرفته می شود. در این مورد اشاره شده، مکانیزم و تکنولوژی بکار رفته در صنعت نساجی در صنعت هوایی استفاده شده است. این تبادل دانش در بیشتر موارد صورت گرفته و سبب ارتقای عملکرد در مکانیزم های بکار گرفته می شود.

در برخی موارد، این تبادل تکنولوژی در صنایع نزدیک به هم مورد توجه قرار نمی گیرد. بعنوان مثال، تکنولوژی و مکانیزم هایی که در ریسندگی الیاف کوتاه مورد استفاده می شود می تواند در ریسندگی الیاف بلند مورد بهره برداری قرار گیرد. در مقالات بعدی به این مکانیزم ها اشاره خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×