اخبار نساجی

توزیع روغن با تخفیف ۶ تا ۱۰ درصد در تمام فروشگاه‌ها

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس انجمن صنایع روغن نباتی با اشاره به واردات روغن با ارز ۱۲۲۶ تومان، گفت: بر اساس توافقات حاصله توزیع روغن با تخفیف ۶ تا ۱۰ درصد زیر قیمت مصرف‌کننده باید انجام شود.

به گزارش بی باک به نقل از ابوالحسن خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره تعادل بین چرخه تولید و توزیع روغن، اظهار داشت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت، فروشگاه‌های عرضه مستقیم کالا روغن نباتی را با ۶ تا ۱۰ درصد تخفیف زیر قیمت مصرف‌کننده  باید عرضه کنند.

وی ادامه داد: مطابق مصوبه دولت مبنی بر تخصیص و اختصاص سبد کالایی ویژه کارمندان، هماهنگی‌های لازم برای توزیع روغن نباتی بین دستگاه‌های دولتی صورت گرفته است و مشکلی به این سبب وجود ندارد.

وی افزود: در بحث روند تأمین نیاز کشور نیز جلساتی را با بانک مرکزی و مجموعه دولت داشتیم که بر اساس نتایج حاصله مقرر شد نسبت به تسهیل فرآیند تأمین و واردات و تخصیص ارز مرجع به نرخ ۱۲۲۶ برای تأمین روغن نباتی اقدام و واردکنندگان را مورد حمایت قرار دهند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان روغن “فردا” گفت: در سال حدود ۱.۵ میلیون تن روغن نباتی در کشور تولید می‌شود، البته متوسطه سرانه مصرف بین ۱۷ تا ۱۸ کیلوگرم برآورد می‌شود بنابراین در سال حدود ۹۵ درصد روغن خام مورد نیاز از واردات تأمین می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم واردات روغن از کشورهای برزیل، آرژانتین، مالزی، اندونزی، اکراین و روسیه تأمین می‌شود، تصریح کرد: مطابق توافقات صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ‌‌گونه افزایش قیمتی در ماه پایانی سال نداشتیم.

وی تأکید کرد: بنابراین قیمت‌های ابلاغی مورخ چهاردهم دی ماه سال جاری در واقع قیمت‌های مرجع برای توزیع روغن محسوب می‌شود که البته این قیمت بر روی بسته‌های توزیع روغن درج شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×