اخبار نساجی

سهمیه تولید نفت اوپک در سال ۲۰۱۳ ثابت می‌ماند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پیش‌بینی نتایج اجلاس اوپک

 

پیش‌بینی نتایج اجلاس اوپک

رویترز در جدیدترین گزارش خود از نشست وزرای نفت اوپک در وین اعلام کرد که صادرکنندگان نفت اوپک احتمالا تغییری در سیاست تولیدشان نخواهند داد زیرا از قیمت فعلی نفت که حدود ۱۰۰ دلار در هر بشکه است، رضایت دارند.

به گزارش ایسنا، وزیران نفت اعلام کرده‌اند که انتظار دارند سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همچنان به تولید روزانه ۳۰ میلیون بشکه تا پایان امسال ادامه دهد.
رویترز به نقل از یک نماینده شرکت کننده در اوپک پیش از نشست این سازمان در صبح روز جمعه نوشت: تصور نمی‌رود که سقف تولید تغییر کند و موضوع انتخاب دبیرکل نیز در ماه دسامبر مورد بحث قرار می‌گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

انتخاب دبیرکل جدید اوپک با رقابت میان نامزدهایی از ایران، عراق و عربستان سعودی در بن بست قرار گرفته است. به گفته نمایندگان شرکت کننده، در نشست روز جمعه تنها معیارهای مورد نظر برای نامزدهای این سمت تصویب خواهد شد.

علی النعیمی، وزیر نفت عربستان سعودی زمانی که روز سه شنبه به وین رسید، از توازن فعلی میان عرضه و تقاضای نفت ابراز رضایت کرده بود که از احتمال توافق سریع و راحت اعضا در این زمینه حکایت داشت.

اوپک به دلیل رونق نفت آمریکا که موجب رقابت برای سهم بازار بیشتر در آسیا شده و همچنین رقابت شدید میان دو تولیدکننده بزرگ نفت – عربستان و عراق را به همراه داشته، فضای چندانی برای تولید بیشتر نفت ندارد.

با وجود عرضه رو به رشد، قیمت نفت بالاتر ۱۰۰ دلار در هر بشکه است. این قیمت پایین‌تر از سطح ۱۲۵ دلار در هر بشکه نفت در سال گذشته است که نگرانی کشورهای واردکننده بزرگ را رقم زده بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×